رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد گفت: بعد از وقوع سیلاب در سال ۱۴۰۱ اداره کل راهداری مطالعات لازم را برای رفع مشکلات این محل که یک نقطه سیلاب‌خیز است، انجام داد و مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی شهرستان و زیارت برای این پروژه تخصیص داده شد.

هزینه‌کرد ۱۸ میلیارد تومانی برای بهسازی و تعریض پل چنارک

به گزارش قدس خراسان، فرماندار مشهد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پل چنارک در محور مشهد-میامی اظهار کرد: مسیر مشهد – میامی به دلیل تردد زائران داخلی و خارجی برای زیارت امامزاده یحیی(ع) جزو مسیرهای روستایی است اما تردد زیادی دارد.

محسن داوری خاطرنشان کرد: بخشی از راه‌های شهرستان وضعیت پرخطر و آسیب‌زایی داشتند که از سال ۱۴۰۱ شناسایی این نقاط آسیب‌زا و پرخطر جاده‌ای را دردستور کار قرار دادیم که الحمدلله تاکنون ۴۸ نقطه پرخطر را برطرف کردیم.

وی ادامه داد: یکی از این نقاط پل حوزه چنارک بود که در مسیر میامی به مشهد است، این پل بر اثر بارندگی در سال ۱۴۰۱ تعدادی از هموطنان و زائران خارجی را دچار حادثه کرد و تلفاتی نیز در این زمینه داشتیم، بلافاصله تمام ظرفیت را گذاشتیم تا نقص این پل را برطرف کنیم و با بودجه‌ زیارت و شهرستان توانستیم این مسئله را برطرف کنیم.

فرماندار مشهد متذکر شد: مقدمات لازم برای امضای تفاهم‌نامه‌ دوبانده‌سازی میامی را با شهرداری انجام دادیم، ان‌شاءالله باند دوم را نیز شهرداری با تفاهمه‌ای که با مسئولان راهداری امضا می‌کند، می‌سازد، در این زمینه اداره راهداری باید مجوزهای لازم را از وزارت راه اخذ کند و به امید خدا این تفاهم‌نامه تا خردادماه نهایی می‌شود تا اجرای این پروژه در دستورکار قرار گیرد.

داوری بیان کرد: تمام تلاش ما در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، مردم نیز باید بدانند که منابع محدود است و باید در راستای صیانت از آنها به ما کمک کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد نیز در این مراسم گفت: بعد از وقوع سیلاب در سال ۱۴۰۱ اداره کل راهداری مطالعات لازم را برای رفع مشکلات این محل که یک نقطه سیلاب‌خیز است، انجام داد و مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی شهرستان و زیارت برای این پروژه تخصیص داده شد.

سعید محمودزاده افزود: برای انجام این پروژه ۱۹ هزار و ۶۶۳ مترمکعب خاکریزی، ۸۷۲ مترمکعب بنایی، ۳۹۰ مترمکعب بتن‌ریزی مسیر و ۸۱۵ تن به طول تقریباً یک هزار متر آسفالت شد تا مسیر بهسازی، تعریض و آسفالت شود.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.