سخنگوی وزارت خارجه نسبه به اظهارات یه سناتور امریکایی در توجیه و تشویق به‌کارگیری بمب هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حرف‌های یک سناتور آمریکایی؛ جامعه جهانی می‌بایست در مقابل این اظهارات بایستد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: اظهارات وحشتناک و ناقض تمامی قواعد، ارزشها و اصول بشردوستانه از سوی یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق به‌کارگیری بمب هسته‌ای توسط رژیم صهیونیستی، نشان از میزان توحّش این طیف جنگ‌طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و عدم احترام به اعلامیه جهانی حقوق بشر دارد. بویژه آنکه چنین اظهاراتی توسط سناتوری مطرح می‌شود که کشورش علاوه بر سابقه بکارگیری بمب اتمی، همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر است و خود را دارای صلاحیت ارزش‌گذاری و قضاوت درباره میزان رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها می‌داند!

جامعه جهانی می‌بایست با نگرانی تمام ضمن محکوم کردن شدید حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی، در مقابل اینگونه اظهارات اهریمنی بایستد تا هر چه زودتر از گستردگی روز افزون نسل‌کُشی و فجایع انسانی در نوار غزه جلوگیری به عمل آورد.

«لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی ضمن مطرح کردن مثالی از بمباران هیروشیما، گفت رژیم صهیونیستی باید آنچه را که نیاز دارد برای پیروزی در جنگ با حماس انجام دهد.

او افزود: «زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از بندر پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و در حین جنگ با آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بودیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناگازاکی توسط تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. بنابراین اسرائیل باید هر کاری برای بقای خود به عنوان طرف یهودی انجام دهد.»

این سناتور آمریکایی با اشاره به اقدام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر قطع ارسال برخی بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: «به اسرائیل بمب‌هایی بدهید که نیروهای آن برای اتمام جنگ به آنها نیاز دارند. آنها نمی‌توانند جنگ را ببازند. اقدام بایدن، حماس و دیگر دشمنان اسرائیل را تقویت می‌کند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.