مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ درصد از تعهد امسال خراسان رضوی برای ایجاد ۷۴ هزار و ۱۲۰ فرصت‌شغلی محقق شده است.

۱۵ درصد از تعهد امسال خراسان رضوی در اشتغالزایی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، محمدامین بابایی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۰۴ فرصت شغلی توسط ۳۳ شهرستان و ۳۱ دستگاه اجرایی خراسان رضوی در سامانه ملی رصد اشتغال کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مطابق با سامانه ملی رصد اشتغال کشور، آمار اشتغال ایجادی استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۱۶ هزار و ۳۵۴ نفر بود که از این منظر با ۱۰۰ درصد پیشرفت در ثبت اشتغال ایجادی رتبه ۲۷ در کشور را کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: تعهد استان در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۹۲۶ نفر بود که ۱۰۰ درصد از آن محقق شده است.

بابایی افزود: اطلاعات افراد شاغل ثبت شده در سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که از مجموع اشتغال ثبت شده در استان خراسان رضوی، ۶۶ درصد مربوط به اشتغال مردان و تنها ۳۴ درصد مربوط به اشتغال زنان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین طرحهای ایجادی در استان در سال گذشته مربوط به حوزه خدمات با ۶۳ درصد بوده است، در حالیکه سهم دو بخش دیگر اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن با ۲۲ درصد و بخش کشاورزی با ۱۵ درصد و خدمات ۶۳ درصد است.

به گفته وی، محل قرارگیری ۷۱ درصد طرحهای اشتغال مناطق شهری خراسان رضوی و محل قرارگیری ۲۹ درصد از طرحهای اشتغال ایجادی نیز در مناطق روستایی استان بود.

بابایی اظهار کرد: از نظر نوع مدیریت نیز بیشترین سهم از اشتغال ایجادی استان در سال گذشته مربوط به بخش خصوصی با ۹۴ درصد بوده، در حالی که سهم بخش تعاون سه درصد و سهم بخش عمومی نیز سه درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نرخ پارسال مشارکت اقتصادی استان خراسان رضوی را ۴۳.۱ درصد و نرخ بیکاری را ۷.۳ درصد ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.