۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 110685

یک رسانه عرب زبان با اشاره به مواضع اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه از آن به عنوان چرخش مواضع کاخ سفید در قبال سوریه و بشار اسد یاد کرده است

چرخش مواضع آمریکا در قبال سوریه

.به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان آمریکا از درخواست کناره گیری بشار اسد صرف نظر کرده ، آورده است: از اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا به خوبی می توان دریافت که موضع آمریکا در قبال سوریه تغییر کرده و به مواضع روسیه نزدیک شده و در عین حال از همپیمانان منطقه ای در کشورهای حوزه خلیج فارس دور شده است.

این روزنامه می نویسد: موضع گیری جان کری نشان می دهد که آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما در قبال بحران سوریه دلسرد شده است و به راه حل سیاسی با حضور بشار اسد، مایل شده است.

القدس العربی بیان کرد: جان کری اصلا حرفی از کناره گیری اسد به عنوان پیش شرط راه حل سیاسی نزد و نگفت که نظام یا نمایندگان آن باید با مخالفان پای میز مذاکرات بنشینند و گفت که اسد و مخالفان و این به مفهوم اعتراف آمریکا به مشروعیت نظام سوریه است.

این روزنامه بیان کرد: مدتی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و همپیمانان اروپایی اش حرفی از رفتن بشار اسد نمی زنند و این اتفاقی نیست که اظهارت جان کری با تعویق نشست مخالفان سوری که قرار بود در استانبول برگزار شود، همزمان شده است.

القدس العربی می نویسد: اخبار پشت پرده از اختلافات گسترده میان ائتلاف سوری مخالف حکایت دارد و با توجه به این اختلافات آنها نمی توانند شرط اتحادیه عرب برای وگذاری کرسی سوریه در این اتحادیه را اجرا کنند.این در حالی است که معاذ الخطیب دچار سرخوردگی شده است و خود آماده استعفا می کند.

این روزنامه در پایان بیان کرد: علت چرخش مواضع آمریکا در قبال سوریه به عواملی چون نگرانی از گسترش نفوذ جبهه النصره بر می گردد به ویژه که اروپایی ها نیز به همین دلیل از دادن سلاحهای مدرن به گروههای مسلح در سوریه خودداری می کنند.

کلید واژه های مطلب:ایالات متحده آمریکا |سوریه |بشار اسد |
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.