وزیر خارجه امارات عربی متحده در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کشورمان خواست که برای حل موضوع سه جزیره مورد ادعای آنان به گفتگوی مستقیم با این کشور بپردازند و یا این مساله را به دادگاهی بین المللی احاله دهند .

سخرانی ضد ایرانی وزیر خارجه امارات در سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تابناک ، «شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان» ، وزیر خارجه امارات اظهار داشت که از زمان اشغال غیر قانونی این سه جزیره در سال 1971 ، توسط ایران ، کشور امارات همواره مواضع انعطاف پذیری در این زمینه اتخاذ کرده و خواستار این بوده که از طریق گفتگو و یا ارجاع به دادگاه بین المللی مساله این سه جزیره که جز سرزمین امارات هستند حل و فصل گردد.

وزیر خارجه امارات همچنین اضافه کرد که فعالیت های ایران که به انحاء مختلف به قصد تغییر موقعیت جمعیتی ، جغرافیایی و حقوقی این سه جزیره صورت می گیرد ، تاثیری در مسائل حقوقی مابین ایران و امارات در این باره ندارد .

وی همچنین اضافه کرد که اقدامات ایران در این سه جزیره بر خلاف موزاین حقوق بین الملل و همچنین زیر سوال بردن چاروچوب های سازمان ملل متحد است ، چرا که ایران در حال انجام اقداماتی در جزایری است که در زمره قلمرو و حاکمیت داخلی امارات عربی محسوب می شود.

این در حالی است که نمایندگی ایران نیز در سازمان ملل متحد ضمن رد اظهارات وزیر خارجه امارات متحده عربی ، به سازمان ملل گفته است که اقداماتی که ایران در این سه جزیره انجام می دهد ، اقدام ایران در خاک خود و در حیطه حاکمیت ملی ایران است چرا که این سه جزیره جزء لاینفک خاک ایران هستند.

اظهارات مقامات اماراتی درباره جزایر ایرانی اگر چه بر اساس واقعیت های آشکار تاریخی ، کذب می باشد ، اما مقامات این کشور هرازگاهی در مجامع بین المللی و به ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، ادعاهای خود علیه ایران را مطرح می کنند تا از از یک سو ادعاهای آنان علیه ایران به عنوان یک سند رسمی در سازمان ملل ثبت شود و از سویی دیگر ادعا های کذب خود را بیشتر به افکار عمومی بین المللی القاء کنند و ایران را به عنوان اشغالگر معرفی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.