قدس آنلاین – محسن رنگیان: در این مدل گوشی، پیام های دریافتی از طریق بالا و پایین رفتن پین های کوچک، به خط بریل ترجمه می شوند.

گوشی‌های بریل مخصوص نابینایان + عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوشی های هوشمند امروزی بر تغییرات دیداری استوار است، در حالی که خود صفحه نمایش امکان تغییر ندارد و نابینایان مجبورند برای استفاده جهت ایجاد تغییر در گوشی خود، از نرم افزارهای واسط استفاده کنند.

قابلیت برخی از این نرم افزارها بسیار جالب است، مثلاً تعیین نرخ ارز، خواندن پیام ها با صدای بلند، دفترچه گوبای تلفن یا قابلیت های فراوان دیگر، اما این راه حل، برای جبران ناتوانی دید و ایجاد یک واسط خط بریل واقعی کافی و مناسب نیست.

برای حدود سه سال، یک تیم از مخترعان هندی، مشغول طراحی گوشی های هوشمندی هستند که قادراست برنامه ها و متن را به خط بریل تبدیل کند، در حال حاضر آن‌ها یک نمونه‌ای اولیه را ساخته اند.

این گوشی تلفن، که در مرکز نوآوری و کارآفرینی احمدآباد هند طراحی و ساخته شده است، متن ها را به وسیله بالا یا پایین بردن پین های کوچکی در روی صفحه به حروف بریل تبدیل می کند. بعد از دریافت پیامک یا ایمیل یا باز کردن صفحات اینترنتی، این پین های کوچک، متن بریل را به نحوی که کاربر بتواند به راحتی آن ها را لمس کرده و بخواند، تشکیل می دهند.

هنوز مشخص نیست چه سیستم عاملی در این گوشی های تلفن به کار رفته است، اما با توجه به گزارش روزنامه تایمز هند، ظاهراً این سیستم عامل باید از گوشی های هوشمند امروزی، سنتی تر باشد.

گروه پدید آورندگان این تلفن همراه، به رهبری مخترع آن Sumit Dagar، امیدوارند بتوانند تا پایان سال 2013 این گوشی را وارد بازار کنند، قیمت اولیه این گوشی در حدود 10 هزار روپیه هند برابر با 185 دلار تخمین زده شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.