۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 125241

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن کریم غذای مناسبی برای روح آدمی بوده و از عوامل تقویت هوش و استعداد محسوب می‌شود.

قرآن غذای روح و عامل تقویت حافظه است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد اظهار کرد: 50 کتاب آسمانی در جهان وجود دارد و یونسکو نیز قرآن را نخستین کتاب آسمانی در لیست خود قرار داده است و این امر نشان می‌دهد هیچ شکی در الهی بودن این کتاب وجود ندارد.
وی افزود: نوع خطاب‌های قرآن در هیچ کتاب دیگری وجود ندارد؛ قرائت آیات این کتاب در تقویت هوش و استعداد آدمی تاثیرگذار است و تجربه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه علامه طباطبایی حتی در دوران پیری هم احترام فراوانی برای دیگران حتی کودکان قائل بود گفت: این مفسر بزرگ قرآن در مقابل افراد کم سن و سال هم از جای بر می‌خاست و آنها را تکریم می‌کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب عنوان داشت: در اسلام سه سال مختلف وجود دارد؛ سال شمسی، قمری و سال سیر و سلوک. چنانچه کسی بخواهد سال سیر و سلوکی داشته باشد باید از ماه رمضان شروع کند و رجب و شعبان هم فضیلت فراوانی دارند به طوری که اگر کسی عبادت خالصانه در این ماه‌ها داشته باشد سیر و سلوکش در رمضان هم تقویت می‌شود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.