دادگاه جنایی الجیزه امروز دوشنبه حکم مربوط به ۲۰ متهم از جمله اعضای اخوان المسلمین به اتهام تحریک علیه مصر از طریق شبکه ماهواره ای الجزیره را صادر می‌کند.<BR>

 دادگاه الجیزه امروز حکم خبرنگاران الجزیره را صادر می‌کند

به گزارش  قدس آنلاین تسنیم به نقل از پایگاه خبری الموجز اعلام کرد:  دادگاه جنایی الجیزه امروز علیه خبرنگاران الجزیره به اتهام تحریک علیه مصر در قضیه معروف به «باند الماریوت» حکم صادر می کند.

دادستانی به این متهمان، اتهاماتی از قبیل پیوستن به یک گروه غیر قانونی برای به تعطیلی کشاندن قانون اساسی، ممانعت از اجرای اقدامات موسسات دولتی، وارد آوردن خسارت به وحدت ملی و صلح اجتماعی، هدف قرار دادن تاسیسات عمومی و به خطر انداختن سلامت و امنیت جامعه را وارد کرده است.

در میان این متهمان، یک تبعه استرالیا، دو انگلیسی و یک هلندی وجود دارد و دادستان کل پیش از این در بیانیه ای اعلام کرد که چهار نفر از اتباع خارجی با انتشار اخبار کذب به منافع ملی مصر لطمه زده اند و به 16 مصری کمک های مالی، تجهیزات و اطلاعات ارائه کرده اند.

دادستانی همچنین به این اتباع خارجی اتهاماتی از قبیل استفاده از دستگاه پخش غیر قانونی و به 16 مصری نیز اتهام انتساب به گروه ممنوعه اخوان المسلمین را وارد کرده است.

این قضیه در رسانه ها به باند الماریوت معروف شده است و دادستانی اعلام کرده است که این متهمان دو اتاق در یک هتل معروف واقع در مرکز قاهره را به عنوان مرکز رسانه ای قرار داده بودند.

پایان مانور دریایی مشترک مصر، امارات و آمریکا
نیروهای دریایی مصر روز گذشته مانورهای مشترک با نیروهای دریایی امارات و آمریکا را که 4 کشور در آن به عنوان ناظر شرکت داشتند، به پایان بردند.

در بیانیه نیروهای مسلح آمده است: این تمرینات که چند روز استمرار داشت در راستای تمایل فرماندهی کل نیروهای مسلح به تبادل تجربیات با کشورهای دوست و برادر صورت گرفت.

این تمرینات که با عنوان «سلام عقاب 2014 » صورت گرفت، شامل عملیات شناسایی دریایی اهداف دشمن و اجرای مانورهای دریایی و آمادگی برای نبرد دریایی جهت تعامل با اهداف دریایی دشمن بود.

کشته شدن رئیس مرکز تحقیقات پلیسی سوهاج
سرتیپ «الهامی عبد المنعم» رئیس بخش تحقیقات پلیسی سوهاج در حین فرماندهی عملیات امنیتی برای پاکسازی جنایتکاران خطرناک در جزیره طما واقع در این استان، کشته شد.

این عملیات در راستای دستگیری قانون شکنان، تاجران اسلحه و مهمات و متهمان به آدم ربایی صورت گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.