نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت موافقت کردند.

موافقت بایک فوریت لایحه الحاق موادی به مقررات مالی دولت

به گزارش واحد مرکزی خبر، پس از سخنان آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، آقای توکلی نماینده تهران به عنوان مخالف این لایحه ضمن تشکر از دولت به سبب ارائه آن گفت: ارائه این لایحه به مجلس یک قدم مثبت از نظر حذف احکام غیر بودجه‌ای از احکام بودجه‌ای است، در عین حال ارائه این چنینی لایحه به مجلس با آیین نامه داخلی مجلس همخوانی ندارد.

وی افزود: دولت در این لایحه می خواهد حداقل 13 قانون را اصلاح کند و این باید به کمیسیون‌های مختلفی ارجاع شود و از نظر آیین نامه داخلی مجلس ارجاع یک لایحه به کمیسیون‌های مختلف منطقی نیست.

توکلی گفت: این لایحه با اصل 65 قانون اساسی سازگاری ندارد چرا که مذاکرات مجلس باید با قوانین حاکم بر مجلس سازگاری داشته باشد.

در عین حال، آقای ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم هم به سبب ارائه این لایحه ازجانب دولت قدردانی کرد و گفت: هر ساله وقت زیادی را صرف مسائلی می کنیم که در بودجه سالیانه تکراری است و هیچ تغییری در روح بودجه سالیانه به وجود نمی‌آید و وقت زیادی را از کشور می‌گیرد.

وی افزود: با تصویب این لایحه می توان در زمان بررسی بودجه به مسائل اساسی کشور بیشتر فکر کرد و نمایندگان می توانند فرصت زیادی را صرف بررسی بودجه کنند چرا که بسیاری از قوانین در این لایحه پیش بینی شده است و قبل از بودجه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در صحن علنی حاضر شدند

آقای نوبخت معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با آقای طیب‌ نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ارائه لایحه خروج از رکود در صحن علنی مجلس حاضر شدند.

این لایحه که از پیش نیز اعلام شده بود یک لایحه یک فوریتی است که دولت برای بهبود فضای کسب و کار، افزایش سرمایه گذاری‌های داخلی، جذب سرمایه گذاری های خارجی و نیز رونق اقتصادی به مجلس ارائه می کند و نمایندگان امروز درخصوص قید یک فوریت بررسی آن نظر خود را اعلام خواهند کرد.

لایحه خروج از رکود یکشنبه آینده بررسی می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کرد: لایحه خروج از رکود ، یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس به بحث گذاشته می شود.

آقای لاریجانی گفت: این لایحه باید چاپ شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و پس از اینکه نمایندگان آن را مطالعه کردند ، هفته آینده با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی بررسی خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به طرح انتقال پایتخت را در دستور کار امروز خود دارند.

رسیدگی به طرح بیمه کارگران ساختمانی، لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح حمایت از صنعت برق کشور، لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار مجلس قرار دارد.

همچنین قرار است امروز دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای عضویت در دبیرخانه دائم کنفرانس‌های بین المللی فلسطین و دو نفر دیگر از نمایندگان به عنوان عضو در هیئت نظارت اندوخته اسکناس با رأی نمایندگان انتخاب شوند.

علت تاخیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست آقای لاریجانی ، تشکیل جلسه غیرعلنی نمایندگان با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

آقای لاریجانی در ابتدای جلسه علنی گفت: آقای شمخانی درباره شرایط و تحولات منطقه به ویژه غزه و فلسطین توضیحات کاملی داد.

وی افزود: با این توضیحات نمایندگان به نگاه هماهنگی برای امنیت پایدار وقوف پیدا کردند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.