۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 234333

قدس آنلاین یزد - نماینده عالی قوه قضائیه دراستان یزد گفت : باید رویکرد دستگاه قضایی به گونه ای باشد که هرکس مورد ظلم واقع شد امیدوار به تظلم خواهی دراین دستگاه باشد .

دستگاه قضایی مأمن  و نقطه امید مردم باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در جمع کارکنان اداری و قضایی مرکز استان اظهار داشت: تلاش های کارکنان دستگاه قضایی باید مردم را امیدوار به دادخواهی عادلانه و سریع در این دستگاه نماید.

وی افزود : بعضاً به علت پاره ای از مسائل حاشیه ای روند رسیدگی بر پرونده آنقدر طول می کشدکه هم مظلوم از دستگاه قضایی قطع امید می کند و هم موجب تجری ظالم می شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد : باید هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان بالا برود وظالمان همواره این ترس را داشته باشند که چنانچه دست از پا خطا کنند یک سیستم قضایی قاطع وجود دارد که با سرعت به جرم او رسیدگی خواهد کرد.

وی دقت در نگارش دستورات قضایی را خواستار شد و بیان داشت : اگر دستورات قضایی از ابتدا با دقت نگارش شوند از بسیاری از اطاله ها کاسته خواهد شد .

حبیبی ، سرعت توام با دقت را لازمه کار دانست و ابراز داشت: اگر دادیار و بازپرس ، پرونده رسیده از کلانتری را کامل مطالعه و تمامی نواقص را به ضابط قضایی گوشزد نماید، امور بسیار سریعتر پیش خواهد رفت تا اینکه هرپرونده چندین بار بین کلانتری ودادسرا برای رفع نقص رد وبدل گردد.

وی کار در دستگاه قضایی را بسیار سخت وطاقت فرسا ذکر کرد و بیان داشت : در چنین محیط کاری پرتنش ، تکریم ارباب رجوع باید در اولویت باشد چرا که برخورد نامناسب با واکنش وعکس العمل ارباب رجوع مواجه خواهد بود و این بر جنگ اعصاب در محیط کاری خواهد افزود.

رئیس کل دادگستری استان یزد از اختصاص یک دادسرای دیگر در یکی از نقاط پر جمعیت شهر خبرداد وافزود: این امر هم دسترسی آسان تر مردم به دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت و هم از شلوغی این دادسرا، که هم برای ارباب رجوع وهم برای کارکنان بسیار سخت است خواهد کاست .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.