۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 234733

قدس آنلاین یزد - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از ارائه خدمت به بیش از 66 هزار بیمار در قالب طرح تحول خبر داد.

کلینیک خاتم الانبیاء پایلوت کشوری می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، دکتر علی دهقان درنشست اعضای طرح تحول سلامت در یزد که با حضور معاونت درمان، دبیر اجرایی این طرح، روسای بیمارستانها و روسای شبکه های بهداشتی و درمانی استان برگزار شده بوداظهار داشت:در این طرح 5 میلیارد تومان از سهم هدفمندی یارانه ها پرداخت شد و به عبارتی، در این طرح به ازای هر بیمار 76 هزار تومان هزینه شده است.

وی افزود: در این طرح میزان افزایش ضریب اشغال تخت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دکتر دهقان با اشاره به آمار پزشکان مقیم در شهرستانهای استان گفت: در سطح شهرستانهای یزد 7 بیمارستان دارای پزشک مقیم هستند، به عبارتی 26 پزشک در شهرستانها مقیم هستند که 72 درصد بیمارستانها را پوشش می دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که 6 پزشک ماندگار  در شهرستانهای یزد ماندگار هستند گفت: در این بسته نیز 56 پزشک داریم که 60 درصد یمارستانها را پوشش می دهند.

وی با اشاره به کاهش آمار سزارین در قالب طرح تحول سلامت عنوان کرد: میزان سزارین  از 52 درصد به 42 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با ترویج زایمان طبیعی رایگان، در بیمارستانهای دولتی میزان 12 درصد کاهش سزارین داشته ایم.

شایان ذکر است در این نشست بر فعال شدن واحدهای HIS در بیمارستانها تاکید شد.

در این بازدید همچنین از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی حضرت خاتم الانبیاء یزد به عنوان بهترین واحد مورد ارزیابی در بازدید قرارگرفت و پیشنهاد شد این کلینیک به عنوان پایلوت کشوری، در کشور اجرایی شود.




 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.