قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: مدیران، فرهنگ غدیر و سبک زندگی و حکومت امیرالمومنین(ع) را یاد بگیرند.

مدیران فرهنگ غدیر را بیاموزند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، روز دوشنبه در همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به پیام غدیر ابراز داشت: فرهنگ غدیر فرهنگ شایسته سالاری است، مهم ترین پیام غدیر بیان کردن شایسته سالاری و مصداق آن است.

وی افزود: باید کسانی رهبری جامعه اسلامی را داشته باشند که اهل زد و بند و ناتوان و ناآگاه و بی تعهد نباشند و اهل عدالت و اعلم و زاهد و شجاع باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مدیریت جهادی در فرهنگ غدیر عنوان کرد: مدیریت جهادی قانون مداری و کنار گذاشتن زد و بند است، فرهنگ غدیر می گوید حکومت در کشور باید دست افراد لایق باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مدیران، فرهنگ غدیر و سبک زندگی و حکومت امیرالمومنین(ع) را یاد بگیرند.

وی با اشاره به پیام غدیر اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر فرمودند که اسلام بدون رهبری ناقص است و دین با ولایت تکمیل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش علامه امینی در تبیین فرهنگ غدیر اظهار داشت: علامه امینی(ره) توانست امیرالمومنین(ع) را با کتاب الغدیر حتی برای اهل سنت تبیین کند و خطبه غدیر را از منابع اهل سنت نقل کرده است.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: بعد از میرحامد حسینی هندی که کتاب ابقات را نوشته مهم ترین کتاب مربوط به اثبات تشیع و داستان غدیر، کتاب الغدیر علامه امینی است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به ارزش کتاب تفسیر علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: کتاب تفسیر المیزان جامع ترین کتاب تفسیر در طول تاریخ است و این امتیاز را دارد که آیات، آیات قرآن را تفسیر می کند و این افتخاری برای جامعه اسلامی است.

وی گفت: علامه جعفری نیز تفسیری برای نهج البلاغه نوشته که بهترین تفسیرهاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.