قدس آنلاین: معاون اتحادیه اساتید دانشگاه های اسلامی گفت: غرب به دنبال دین است، اگر غربی ها نهج البلاغه و امام صادق(ع) را می شناختند در دنیا غوغا می کردند، چرا که آن ها در روش سازی قوی هستند.

غرب به دنبال دین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام عباس نصیری فرد، معاون اتحادیه اساتید دانشگاه های اسلامی، روز دوشنبه در همایش بین‌ المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به رویکرد استراتژیک به غدیر در راستای تمدن سازی نوین اسلامی تصریح کرد: امروزه مدیریت بشر به دست تمدن غرب است،از آنجایی که تمدن غرب دارای ابزارهایی است که از طریق آن، توانسته این تمدن را در جهان گسترش دهد و ما امروزه حضور این تمدن را در زندگی خود مشاهده می کنیم.

وی افزود: اساس تمدن غرب بر عقل خودبنیان است، عقلی که براساس علم تجربی است و براساس عقل دین بنیاد نیست و براین اساس حوزه مدیریتش محدود است.

معاون آموزشی و فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: تمدن غرب با پشت کردن به حکمت و فراز از زندگی خدامحوری و روی آوردن به زندگی انسان محوری نتیجه اش این شد که امروزه نسبیت در اخلاق و شکاکیت در معرفت شناسی و لذت گرایی در فرهنگ و هنر اساس فرهنگ غرب شده است.

معاون اتحادیه اساتید دانشگاه های اسلامی ادامه داد: پارادوکسی در تمدن غرب دیده می شود، چرا که تمدن غرب، داعیه مدیریت بشر را دارد و خود را برتر از تمدن های دیگر می داند اما در حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد و خانواده تزلزل دارد.

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به بحران معنویت و هویت در غرب عنوان کرد: بشر به دلیل عدم پاسخگویی به تمام سوالاتش از سوی غرب، به بازگشت از تمدن غرب گرایش پیدا کرده و این پیچ تاریخی است.

معاون سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اگر غربی ها نهج البلاغه و امام صادق(ع) را می شناختند در دنیا غوغا می کردند، چرا که آن ها در روش سازی قوی هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.