جواد حسینی : حذف زودهنگام تیم امید ایران از بازی‌های آسیایی کره جنوبی واکنش‍های زیادی را به دنبال داشت.

 بابت ناکامی تیم امید باید به کفاشیان تبریک گفت!

اعتراض مسؤولان،کارشناسان و منتقدان تنها بخشی از این اتفاقات بود اما اتفاق مهم از سوی اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی روی داد که در صورت تصویب در صحن علنی محلس شورای اسلامی عرصه را برای رشته‌های ناکام ورزش ایران از جمله فوتبال تنگ تر از هر زمانی می کند چون نمایندگان با ارائه طرحی به مجلس قصد دارند مانع از سرمایه گذاری وزارت ورزش و جوانان در رشته های ناکام ورزشی شوند و تنها به رشته هایی بودجه اختصاص پیدا کند که در میادین بین المللی افتخارآفرینی می کنند.

سید هادی حسینی مخبر فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر به قدس گفت:«اگر این طرح در صحن علنی تصویب شود دیگر بودجه در اختیار رشته های ناکام قرار نخواهد گرفت ولی رشته های مدال آور با بودجه بیشتری برای درخشش در میادین بین المللی به فعالیت خواهند پرداخت.»

    ناکامی تیم امید با وجود سرمایه گذاری فدراسیون فوتبال پیش از اعزام این تیم به بازی های آسیایی برای هیچ کسی قابل پیش بینی نبود اما در اوج ناباوری این تیم در مرحله مقدماتی حذف شد تا یک ناکامی جدید به نام فوتبال ایران ثبت شود.

من قبل از هر سخنی به آقای کفاشیان تبریک می گویم،این افتخار تنها در فدراسیون تحت مدیریت آقای کفاشیان امکان وقوع دارد به همین منظور باید به ایشان و تمامی دوستانی که در خلق این ناکامی سهیم بودند تبریک گفت، واقعا نوبر است ما در جمع سه تیم که دو تیم آن به دور بعد صعود می کنند سوم شویم و از صعود به دور بعد محروم شویم.

    تصور می کنید دلیل این ناکامی چیست؟ چرا در فوتبال ایران چنین اتفاقاتی روی می‌دهد؟

تا زمانی که فوتبال ایران جیره خوار دولت باشد، وضعیت به همین منوال خواهد بود، ما هم اکنون در فوتبال پایه چقدر سرمایه گذاری کردیم، چه کاشته ایم که حالا انتظار دروی محصول داریم؟ فوتبال ایران یک فوتبال دولتی است، مدیر ما به فکر پایه سازی نیست به فکر نتیجه گیری است چون می خواهد یک روز بیشتر پشت میز قدرت بماند، مدیران دولتی بهتر از این نمی توانند عمل کنند به همین دلیل نمی توان از این مدیریت ضعیف و ناکارآمد انتظار موفقیت داشت.این مدیریت نمی تواند درست کار کند، اگر هم بخواهد درست کار کند سیستم نادرست مانع از فعالیت درست و اساسی وی خواهد شد.

    اما با وضعیت کنونی نمی توان انتظار ورود گسترده بخش خصوصی به مدیریت فوتبال را داشت، برخوردهای غلط و نادرست با بخش خصوصی به نوعی مدیران و سرمایه گذاران را فراری داده است؟

باید از یک مقطعی با روش های غلط موجود برخورد شود. مدیریتی که در قبال بدهی، شکست، ناکامی و هزار و یک مساله دیگر هیچ مسؤولیتی نمی پذیرد به چه درد این فوتبال می خورد، واقعا چگونه باید انتظار موفقیت از این سیستم مدیریتی بیمار را داشت؟فوتبال ایران تا زمانی که با این مدل اداره شود وضعیت همین خواهد بود. باید باشگاه ها به بخش خصوصی واگذار شود تا فوتبال ایران در تمام سطوح رشد کند.

    مجلس برای ورود بخش خصوصی چه راهکاری دارد؟

ما معتقدیم قانون واگذاری وجود دارد اگر مسؤولان بخواهند و به قانون احترام بگذارند همه چیز طبق اصول پیش خواهد رفت اما متاسفانه این اتفاق روی نمی دهد چون شهامتی برای اجرای قانون در ورزش به ویژه فوتبال وجود ندارد.

    عده ای معتقدند مجلس باید برابر قانون گریزی استقامت کند تا این ناکامیها تکرار نشود؟ آیا برای برخوردهایی این چنینی برنامه ای مشخص دارید؟

شان مجلس این نیست که برای مقابله با این ناکامی ها به ماجرا ورود کند، ما به دنبال این هستیم که مشکل را ریشه ای حل کنیم، ما به دنبال تصویب طرحی در مجلس هستیم که به وزارت ورزش اجازه نمی دهد بودجه ورزش را در همه رشته ها هزینه کند، اگر این قانون به تصویب برسد وزارت ورزش و جوانان تنها در 10 رشته مدال آور می تواند بودجه را هزینه کند. نظام آمایش در صورت تصویب به کمک ورزش خواهد آمد.

    یعنی وزارت ورزش در صورت تصویب این قانون دیگر نمی تواند بودجه ورزش را میان همه رشته های خود تقسیم کند؟

به این شکل که شما می گویید نیست اما ما به دنبال این هستیم که بودجه به گونه ای تقسیم شود که حق به حقدار برسد آقای وزیر با نگاه علمی خود باید به اجرای این طرح کمک کند قطعا حمایت و اجرای قانون می تواند ورزش ایران را از وضعیت فعلی خارج کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.