قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالي گفت: اجراي طرح توسعه فرودگاه بين المللي بجنورد موجب شتاب بخشيدن به آهنگ توسعه استان است.

تكميل فرودگاه بجنورد، توسعه خراسان شمالی را درپي دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سيدعلي اكبر پرويزي در جريان بازديد از عمليات توسعه فرودگاه بجنورد، گفت: وجود فرودگاه مجهز براي استان هاي دورافتاده يك نياز اساسي است زيرا حضور مديران اجرايي كشور و سرمايه گذاران را آسان مي كند.

وی در خصوص افزايش پروازهاي فرودگاه بجنورد نيز گفت: با اتمام طرح توسعه اين فرودگاه و تجهيز آن به امكانات مورد نياز، پروازهاي اين فرودگاه به دو پرواز در روز افزايش خواهد يافت.

وي بر شتاب گرفتن طرح هاي توسعه اي فرودگاه بجنورد و بهره برداري از آن در زمان تعيين شده تاكيد و بيان كرد: به مردم استان قول داده شده كه بهره برداري از اين طرح اوايل آذرماه سال جاري كامل و تعداد فراز و فرود هواپيما در اين فرودگاه افزايش يابد.

وي گفت: خوشبختانه در حوزه عمراني توسعه فرودگاه بجنورد طرح هايي از جمله افزايش طول باند و آسفالت آن و پيشرفت فيزيكي توسعه ساخت پايانه از پيشرفت بسيار خوبي برخوردار است.

استاندار خراسان شمالي در خصوص كوتاه كردن ارتفاع كوههاي اطراف فرودگاه براي انجام فراز و فرود هواپيما، افزود: برنامه اي براي كوتاه كردن ارتفاعات در دستور نيست و فقط تسطيح ارتفاعات كوتاه شده توسط پيمانكار پيگيري خواهد شد.

ارتفاع كوه حاشيه فرودگاه بجنورد، موسوم به 'باباموسي'، در زمان دولت نهم حدود 15 متر كوتاه شد تا نشست و برخاست هواپيماها در اين فرودگاه آسانتر شود.

به گفته وي افزايش پروازهاي فرودگاه بجنورد با همكاري شركت هاي هواپيمايي 'ماهان، آسمان و اترك' انجام خواهد شد.

مدير فرودگاه بجنورد نيز گزارشي از طرح توسعه اين فرودگاه ارايه داد و گفت: توسعه باند فرودگاه از دو هزار و 90 متر به چهار هزار و 420 متر و اجراي روكش لايه نهايي آسفالت در چند روز آينده به اتمام مي رسد.

محمود اماني بني افزود: با اتمام توسعه طول باند و آسفالت آن و نصب تجهيزات لازم از سرگيري فراز و فرود هواپيما در اين فرودگاه بلافاصله آغاز خواهد شد.

وي به توسعه پايانه فرودگاه نيز اشاره كرد و افزود: با اجراي اين طرح مساحت اين پايانه از هزار و 200 متر مربع كنوني به هفت هزار متر مربع افزايش مي يابد كه ميزان پيشرفت اين طرح به 70 درصد رسيده است.

پروازهاي فرودگاه بجنورد از روز بيستم شهريور امسال، به منظور اجراي طرح توسعه اين فرودگاه، به مدت 21 روز به حالت تعليق درآمد.

تا قبل از تعطيلي پروازهاي اين فرودگاه، در هفته شش پرواز رفت و برگشت از سوي شركت هاي هواپيمايي آسمان و ماهان، بين مركز استان خراسان شمالي و تهران انجام مي شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.