بر پایه گزارش‌های جدید، تروریست‌های گروه تکفیری داعش با دخالت قطر یک سرباز لبنانی را آزاد کرده‌اند.

داعش با دخالت قطر یک سرباز لبنانی را آزاد کرد

  خبرگزاری آناتولی به نقل از یکی از مقامات امنیتی لبنان که نامش فاش نشد، گزارش داد: «گروه مسلح داعش روز سه‌شنبه (۸ مهر) یک سرباز لبنانی را آزاد کرد.»

وی افزود تروریست‌های داعش سرباز مذکور را به یک واسطه قطری تحویل دادند.

به گفته این فرد واسطه قطری پس از مذاکره با گروه تکفیری داعش در منطقه عرسال واقع در شمال شرق لبنان، کمال الحجیری، سرباز گروگان را تحویل گرفت و به نیروهای امنیتی لبنان تحویل داد.

الحجیری ماه گذشته در منطقه عرسال توسط گروه مسلح داعش اسیر شده بود.

بر پایه گزارش‌ها، ارتش لبنان اوایل ماه اوت یک مرد سوری را که به عضویت در داعش اعتراف کرده بود دستگیر کرد؛ تروریست‌های داعش از این اقدام خشمگین شدند و به پست‌های بازرسی ارتش لبنان و یک پاسگاه پلیس در منطقه‌ای مرزی یورش بردند و حدود ۳۰ نفر را گروگان گرفتند. بنا بر گزارش‌ها، آنها تا کنون از این تعداد سه تن را کشته و هشت نفر را آزاد کرده‌‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، پیکارجویان تکفیری از منطقه کوهستانی قلمون به خاک لبنان نفوذ کرده‌ بودند.

افشای این گزارش گواهی دیگر بر روابط نزدیک میان قطر و تروریست‌های تکفیری داعش است. با وجود این، این کشور عربی همراه با تعدادی دیگر از هم‌پیمانان غربی و عربی امریکا به ائتلاف موسوم به «ضد داعش» پیوسته است.

مقامات عراق همواره عربستان سعودی و قطر را مسبب بحران امنیتی و گسترش تروریسم در این کشور دانسته و آل سعود را به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریسم در جهان مورد انتقاد قرار داده‌‌اند.

تروریست‌های داعش که شمار بسیاری از آنها پیکارجویان خارجی هستند اکنون کنترل بخش‌هایی از شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در دست دارند و در این مناطق به جنایات شنیع خود ادامه می‌دهند؛ گفتنی است آنها بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق را قتل عام کرده‌اند.

در عین حال، شماری از مقامات ارشد غربی به تازگی درباره خطر قریب‌الوقوع داعش برای خاورمیانه، امریکا و همچنین اروپا هشدار داده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که با بازگشت پیکارجویان به کشورهایشان در سراسر جهان و از جمله اروپا بحران سوریه و عراق دامان غرب را خواهد گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.