قدس آنلاین؛شهرکرد:مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مهد کودک‌های مهارت به صورت پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اجرا طرح مهد کودک‌های مهارت در استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛  محمود تقی‌پور گفت: پیشنهاد تأسیس مهد کودک مهارت با ارائه 2 ساعت آموزش در هفته به‌صورت پایلوت در استان ارائه شده که هدف از این کار تغییر نگرش کودکان قبل از شروع به تحصیل است تا چنین افرادی با نگرشی جدید وارد مقاطع تحصیلی بالاتر مانند دبیرستان شوند.

تقی پور با اشاره به آغاز طرح مشاوره و هدایت شغلی در ابتدای هر دوره مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای استان، افزود: مشاوران دوره‌های آموزشی را در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کرج می‌گذرانند و سپس برای مشاوره به مراکز فنی و حرفه‌ای وارد می‌شوند که در استان در هر مرکز یک مشاور وجود دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت برای دانشگاهیان، عشایر، روستاها و زندانیان، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل زندان‌ها، بهزیستی، قوه قضاییه، دانشگاه علوم پزشکی و تشکل‌های مردم نهاد تابع بهزیستی و کمیته امداد برای آموزش و توانمندسازی افراد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: نیازسنجی آموزشی با هدف ارائه دوره‌های آموزش مهارت متناسب با نیاز افراد در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

تقی پور با اشاره به ارائه 632 هزار و 523 نفر ساعت آموزش توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان به متقاضیان در نیمه نخست امسال، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در قالب 570 دوره آموزشی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر اجرا شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 592 هزار و 430 نفر ساعت از این آموزش‌ها برای خواهران و 41 هزار و 411 نفر ساعت نیز برای برادران اجرا شد، افزود: در این مدت 5 هزار و 150 نفر ساعت دوره ارتقای مهارت عمومی و تخصصی ویژه مدیران و مربیان این آموزشگاه‌ها اجرا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.