قدس آنلاین-شهرکرد: راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استان‌های کشور را به 9 منطقه تقسیم شده و چهارمحال و بختیاری در کنار استان‌های اصفهان و یزد در منطقه هفتم قرار دارد.

70 درصد اقتصاد کشور در 6استان کشور تجمیع شده است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام که به همراه رئیس کمیسیون زیر بنایی این مجمع در قالب یک هیئت 32 نفره به شهرکرد سفر کرده بود در فرودگاه شهرکرد در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار ما گفت:  اقتصاد مقاومتی با هدف بهبود شرایط زندگی مردم با سه تکانه اقتصادی بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، تحریم‌ها و بلایای طبیعی در تلاش است تا با نگاهی به آمایش سرزمین، استعدادها و ظرفیت‌های هر منطقه، اقتصاد ملی را شکل دهد.

محمد ابراهیم مداحی افزود:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استان‌های کشور را به 9 منطقه تقسیم کرده‌ایم و چهارمحال و بختیاری در کنار استان‌های اصفهان و یزد در منطقه هفتم قرار دارد.

مداحی تصریح کرد: ما به طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هر استانی هم از یک سو به صورت مجزا به رشد و تولید برسد و هم از سوی دیگر با استان‌های هم منطقه‌ای خود همافزایی کند و منجر به شکل‌گیری اقتصاد ملی شود.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: چهارمحال و بختیاری خط ارتباطی دو استان صنعتی کشور است و از سوی دیگر دارای نیروی انسانی تحصیلکرده و فعال است و این میتواند در توسعه استان نقش مهمی ایفا کند.

مداحی با اشاره به برنامه‌های این گروه اعزامی به استان، اظهار کرد: نشست با بخش خصوصی، برگزاری کارگاه، حضور در نشست شورای اداری، دیدار با امام جمعه شهرکرد و نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی بر ضرورت تبدیل اقتصاد مقاومتی به مطالبه عمومی تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقومتی زمانی محقق میشود که تبدیل به دغدغه و مطالبه عمومی شود و بخش بزرگی از این امر بر عهده رسانه ها و مطبوعات است.

مداحی در خاتمه بر ضرورت توجه به عدالت در توزیع امکانات در استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه توزیع باید عدالت را ایجاد کرد چراکه 70 درصد اقتصاد کشور در شش استان خلاصه شده و استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری از بهره کمتری برخوردار شدهاند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.