قدس آنلاین- تبریز: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشاورزان با توجه به وجود کودهای تقلبی، کود مورد نیازشان را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند، گفت: کشاورزان با توجه به وجود کودهای تقلبی، کود مورد نیازشان را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند.

کشاورزان مواظب کودهای شیمیایی تقلبی باشند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسفندیار ابوالحسن‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  با بیان اینکه در تمام انبارهای مراکز شهرستان های استان کود مورد نیاز کشاورزان موجود است افزود: هم اکنون بیش از 30 هزار تن کود در   انبارهای این شرکت موجود است   لذا از مدیران محترم   جهادکشاورزی در شهرستان ها انتظار دارد هماهنگی های لازم را جهت جذب و فروش به موقع کودهای موجود در انبارها بعمل آورند.

وی سهمیه کود سالجاری آذربایجان شرقی را 135هزار تن عنوان نموده و افزود: از ابتدای سالجاری بیش از 30 هزار تن کود شامل 4 هزارو 500 تن کود فسفاته، 24هزار و 600 تن کود ازته  و 800 تن کود پتاسه از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  در استان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

معاون اداری مالی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه ‌هیچ گاه اجازه نداده‌ایم تا مشکل کود در استان به وجود آید افزود: با توجه به زمان اوج کشت ها در پاییز و بهار همواره نیاز استان کارشناسی شده و ضمن تامین کود مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار داده شده است لذا همزمان با آغاز کشت پائیزه در استان ، انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان آذربایجان شرقی تهیه و تامین شده است .

وی افزایش قیمت کود در سالهای اخیر را از جمله عوامل بروز و ظهور کودهای شیمیایی تقلبی در بازار عنوان نموده و ادامه داد: بخشی از کودهایی که در بازار آزاد توسط برخی از سودجویان عرضه شده  تقلبی هستند و تعدادی فرصت طلب با سوء استفاده از ناآگاهی برخی از زارعین و نیز وضعیت روند توزیع نهاده ها و افزایش نسبی قیمت انواع کود در بازار، با عنوان اینکه کود ارزانتر در اختیاران آنان قرار خواهند داد با ترکیب موادی همچون دوده و خاک،  اقدام به تهیه کود تقلبی و  توزیع آن بین کشاورزان می نمایند.

مهندس ابوالحسن زاده با بیان اینکه کشاورزان نباید در این مورد اغفال شوند افزود: شایسته است مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها و مراکز توزیع در این خصوص نسبت به آگاه سازی و هدایت کشاورزان   به این مراکز و شبکه های قانونی توزیع کود و نیز با برگزاری کلاس های ترویجی در این خصوص نسبت به تضرر ناخواسته کشاورزان اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه رسانه های دیداری و شنیداری و مطبوعات در آگاه سازی روستائیان وکشاورزان می توانند نقش اساسی داشته باشند گفت : از مدیران رسانه های مختلف آذربایجان شرقی می خواهیم تا این شرکت را در این خصوص یاری رسانند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه قیمت یارانه ای هرکیسه کودشیمیایی ازته 35 هزار تومان، سوپرفسفات تریپل50 هزار تومان و پتاسه نیز50 هزار تومان می باشد افزود: فروش این نوع کودهای یارانه ای به بهای پایین تر از قیمت های اعلام شده، تقلبی بوده و محسوب می شود . لذا کشاورزان در هنگام خرید به آرم و نشان شرکت خدمات حمایتی و آرم وزارت جهاد کشاورزی که بر روی کیسه های کود درج شده است توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالحسن زارعدار IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 0
    کشاورزی در بهترین حالت نیز ریسک بالایی دارد و کشاورز نان خود را بزحمت و با هزار بدبختی بدست میاورد وبخاطر طبیعت این حرفه، خود وخانواداش از بسیاری از امکانات معمول زندگی محروم هستند، آیا خدا را خوش میاید که عده ای به طمع و ولع بیزحمت پولدار شدن با ثبت شرکت وچاپ پاکتهای رنگارنگ باکلمات لاتین دروغ و گول زننده مانند PERFECT و ORIGINAL وغیره مواد مضر و سمی را در انها پر کنند وبا سوءاستفاده از اعتماد وساده دلی کشاورز ، جیب خود را با حرامی پر کنند و خانواده ای زحمتکش را از حاصل یکسال زحمت و هزینه خود بی نسیب نمایند، آیا من وخانواده ام به قیمت خاکسترنشینی باید هزینه تمول و سفرخارجی مشتی راحت طلب و کلاهبردار را بدهند ، آیا دیواری کوتاهتر از این قشر محروم که با رنج خود سفره مردم کشورمان را رنگین میکند نیافتید؟؟!!!!