مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره کمک وزارت ارشاد به شرکت‌کنندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت توضیحاتی ارایه کرد.

توضیح مدیر وزارت ارشاد درباره مسافران فرانکفورت

امیرمسعود شهرام‌نیا - مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران - درباره حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حدود 140 نفر از ایران و نهادها و مؤسسات قصد داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

او درباره‌ی کمک وزارت ارشاد به حضور این افراد در نمایشگاه فرانکفورت گفت: برای دریافت ویزای برخی از این افراد ما با سفارت آلمان مکاتبه کردیم و درواقع کمک ما به آن‌ها بیشتر به این شکل بود. یک‌سری افراد دیگر هم خود به‌صورت مستقل اقدام کرده بودند و ما در قبال حضور آن‌ها نقشی نداشتیم، چون سفارت آلمان صدور ویزا برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت را تنها به ما و وزارت ارشاد محدود نکرده بود.

 

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره اینکه کاروانی که با کمک و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی به فرانکفورت رفته است، چند نفره بود، گفت: کاروان ما درواقع شاید حدود ده-دوازده نفر بیشتر نبود. از این تعداد پنج نفر خبرنگار بودند که یک نفر از آن‌ها به صورت قرعه‌کشی برای پرداخت کامل هزینه‌ها انتخاب شد و به دو نفر دیگر هم نصف هزینه سفر را کمک کردیم. دو خبرنگار دیگر هم از سوی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این نمایشگاه حضور داشتند که درواقع به ما کمک کردند.

 

شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد خبرنگاران ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سایت این نمایشگاه 22 نفر است، گفت: یک‌سری از خبرنگاران به‌صورت مستقل به این نمایشگاه آمده بودند و کمک ما به آن‌ها در حد یک معرفی‌نامه به سفارت آلمان برای دریافت ویزا و حمایت‌هایی برای اقامت بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.