مرتضی روشنی: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام مشهد در تقاطع بولوارهای طبرسی، کامیاب و وحدت در محدوده شهرداری های مناطق سه و چهار نزدیک به 24 ماه است که آغاز و تاکنون حدود 50 درصد این پروژه تکمیل شده است.

توافق اولیه شهرداری و شرکت نفت برای بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام

پروژه ای که به گفته مدیران شهرداری، با هزینه کلی حدود 11 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای روانسازی ترافیک در این محدوده در دست ساخت است، مدتی است که برای تحصیل اراضی شرکت نفت به بن بست خورده و دعوای حقوقی شهرداری و شرکت نفت، دودش به چشم مردمی می‌رود که هر روز باید در ترافیک جان فرسای این منطقه عبور و مرور کنند.

روز گذشته استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و مدیرشرکت نفت و فراورده های سوختی خراسان رضوی برای رفع مشکلات موجود بازدیدی از محل پروژه داشتند و در نهایت توافقهای اولیه ای صورت گرفت.

مرتضوی گلایه شهرداری و مانع اصلی در این پروژه را چنین عنوان کرد: مساحت کلی اراضی شرکت نفت 11هزار مترمربع است که به دلیل نظریه متفاوت کارشناسی، توافقی برای تحصیل این زمین تاکنون صورت نگرفته است.

شهردار مشهد افزود: رقمی که کارشناس اعلام کرده، مبلغ 41 میلیارد تومان است که با برآورد کارشناسی اولیه که 14میلیارد تومان ارزشگذاری شده، بسیار متفاوت بوده و برای ما قابل قبول نیست.

وی راه برون رفت از این بن بست را، موافقت شرکت نفت در اجازه عملیات ساخت و ساز به پیمانکار دانست و اظهار داشت: در همین حال تیم کارشناسی هفت نفره هم فرصت دارند با بررسی مجدد تحصیل این ملک به جمع بندی نهایی برسند. از طرفی ما دو ملک را هم که پیشتر مورد توافق شرکت نفت قرارگرفته، در اختیار آنان قرار می دهیم و با هزینه شهرداری پست برق مورد نیاز این شرکت در طرح احداث شده و این درحالی است که شرکت نفت 50 میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد که ما از شهرداران خواسته ایم دراین باره منعطف باشند.

قرایی، مدیرشرکت نفت و فراورده‌های سوختی خراسان رضوي هم اظهار داشت: انبار این منطقه همچنان مورد استفاده است و غیرفعال نیست. از طرفی ما خواستار آن هستیم که تیم کارشناسی پنج نفره فعلی که هنوز نظر قطعی نداده اند، کارشان را انجام دهند.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز با شنیدن نظرات طرفین، در نهایت خواستار تشکیل یک کمیته هفت نفره برای رفع مشکل وضعیت فعلی شد و گفت: ما از دو طرف می‌خواهیم برای اینکه مشکل ترافیک شهر هرچه زودتر برطرف شود، روند ساخت و ساز ادامه یابد تا به امید خدا برای عید نوروز شاهد بهره برداری آن باشیم. از طرفی تیم کارشناسی جدید قیمت نهایی این زمین را تعیین کند و شهرداری و شرکت نفت به صورت تهاتر با یکدیگر همکاری کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.