۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 241985
اخبار ويژه

درآمد زایی عجیب ناسا

فرهنگ نیوز: ناسا نرم‌افزاری ارایه داده است که علاقه‌مندان به فضا می‌توانند مانند یک ستاره دنباله‌دار در منظومه شمسی حرکت کنند.

این نرم افزار برای ناسا درآمدزایی در پی داشته است.

 

بازداشت گروه ضداخلاقی

واحد مرکزی خبر: سردارسرتیپ دوم پاسدارغلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: بزرگترین گروه ضد اخلاقی شبکه مجازی به دست عناصر سازمان اطلاعات سپاه صاحب الزمان (عج) در اصفهان شناسایی و منهدم شدند.

 

وضعیت بد سدهای تهران

مهر: حجم آب موجود در پنج سد تأمین‌ کننده آب تهران با کاهش دوباره به 414 میلیون مترمکعب رسید. خبرها حاکی است که آب موجود در مخزن سد لار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 50 درصد کاهش به 25 میلیون مترمکعب رسیده است.

 

جنگ نفت چیست؟

جهان: توماس فریدمن مشاور بانک جهانی با اشاره به اینکه ائتلاف نفتی عربستان و آمریکا با هدف زمین زدن اقتصاد ایران و روسیه است، گفت: عربستان سعودی میزان تولیدش را کاهش نمی‌دهد تا قیمت نفت کاهش یابد، در عوض به گونه ای عمل می‌کند که سهمش در بازار بیشتر از دیگر کشورهای اوپک باشد. در نتیجه اوضاع سختی برای روسیه و ایران به وجود می‌آید، آن هم در زمانی که آمریکا و عربستان سعودی در جنگ علیه سوریه هستند. این مسأله درباره تجارت است، ولی نشانه ای از جنگی دیگر به نام جنگ نفت است.

 

درخواست مجوز تجمع

فارس: میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تجمع دانشجویان در مقابل سفارت عربستان سعودی در حمایت از شیخ نمر گفت: اگر برای این حرکت مجوز صادر شود، ما نیز همراه با دانشجویان و مردم در تجمع امروز شرکت خواهیم کرد.

 

حمله‌ اشرار به‌ پاسگاه‌ انتظامی‌

فرارو: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: به تازگی اشرار با چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت به پاسگاه «قطار خنجک» حمله کردند و پس از مواجهه با اقدام سریع مأموران، ضمن دادن تلفات، متواری شدند.

 

مرغ هم سیاسی شد!

فرارو: در حالی که گزارشهای بانک مرکزی از بازار، نشان از افزایش قیمت گوشت مرغ دارد، همایون دارابی مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ایران گفت: قیمت این محصول به دلیل نبود کشش در بازار داخلی و عرضه زیرقیمت مرغ منجمد از سوی ستاد تنظیم بازار، افت شدید داشته و مرغ و بازار آن سیاسی شده است.

 

اسراییل در اسیدپاشی نقش دارد

ایسنا: عباسعلی منصوری آرانی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دنباله دار شدن پدیده اسیدپاشی در اصفهان در دراز مدت اقتصاد اصفهان را به چالش بزرگی کشیده و صنعت گردشگری را با رکود جدی روبه رو خواهد کرد. وی افزود: تا قبل از دستگیری مجرمان نمی‌توان درباره هویت آنها قضاوت کرد، اما به طور حتم مجرمان اسید پاش از طریق سرویسهای اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند.

 

جنتی: برای ما تعیین تکلیف نکنید

ایرنا: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پخش فیلمها بر اساس قانون و ارزش‌ها انجام می‌شود و قرار نیست هر کسی برای ما تعیین تکلیف کند که چه فیلمی پخش شود یا نشود.

 

شرط ماندن اشتون

فارس: گزارشها حاکی است که در صورت تمدید مهلت مذاکرات ایران و 1+5 بعد از ۲۴ نوامبر، کاترین اشتون با آنکه دوره وی به عنوان مسؤول سیاست خارجی اروپا به پایان رسیده است، ریاست مذاکرات را همچنان برعهده خواهد داشت.

 

خبرنگار پرس‌تی‌وی قربانی عملیات «سیا»

باشگاه خبرنگاران: رادنی مارتین کارمند سابق کنگره آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد خبرنگار پرس‌تی‌وی قربانی عملیات سیاه سازمان سیا شده است.

 

  رابطه لبنیاتی ومدیر خودروسازی!

عصرایران: اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور با انتقاد از مباحث مدیریتی در گذشته گفت: پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد.

 هیچکس حق ندارد از این کارها کند

عصرایران: امام جمعه اصفهان اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: این‌گونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد و هدف این افراد بدنامی به اسم دین است.

 

تجمع مقابل مجلس

گروه سیاسی: شماری از کارگزاران مخابرات(نیروهای دفاتر خدمات پیشخوان) تصمیم دارند در اعتراض به رسمی نشدن، امروز در برابر ساختمان مجلس تجمع کنند.

 

تحریم‌ 16 مقام سوری

فارس: اتحادیه اروپا در تازه ترین تحریم‌هایی که علیه سوریه اعمال کرده ۱۶ نفر از دولتمردان این کشور را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بر اساس این تصمیم، دارایی‌های این افراد بلوکه شده و از سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع شده‌اند.

 

رقص مختلط داعشی‌ها

مشرق: عناصر گروهک تروریستی داعش پس از تصرف یکی از محله های شهر کوبانی اقدام به پایکوبی در یکی از خیابان های این شهر کردند که برخی زنان هم در این کار شرکت داشتند.

 

غربیها را می‌کشیم وکباب می‌کنیم!

مشرق: به دنبال اعلام حضور فرانسه در ائتلاف آمریکا علیه داعش، برخی اعضای این گروهک با انتشار ویدئویی شهروندان فرانسوی را به مرگ تهدید کرده وگفته اند: از داعش جز نوشیدن خون و کباب کردن گوشت غربی ها نخواهید دید.

 

هلاکت داعشی ها توسط «کفن‌سفیدها»

ایرنا: یک گروه مسلح ناشناس که نام خود را کفن سفید گذاشته، تاکنون بیش از 100 عضو گروه تروریستی – تکفیری داعش را در سوریه به هلاکت رسانده است. یک دیده بان حقوق بشری سوری اعلام کرد که اعضای این گروه، عناصر داعش را شناسایی و تعقیب می کنند و در وقت مناسب آنها را می کشند و گسترش این شرایط تروریستهای داعش را به وحشت انداخته است.

 

تکذیب لغو روادید برای اتباع ایرانی

ایسنا: مسؤول بخش مطبوعاتی سفارت ایران در کوالالامپور خبر لغو روادید بدو ورود اتباع ایرانی به خاک مالزی را تکذیب کرد. این مسوول همچنین از آمادگی مقامات مالزی برای امضای هر چه سریعتر موافقتنامه استرداد مجرمین میان دو کشور خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.