قدس آنلاین: شهرکرد: مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان چهارمحال و بختیاری از راه اندازی و نصب نخستین باسکول محورکش درحال حرکت با هفت میلیارد ریال اعتبار در استان خبر داد .

راه اندازی و نصب نخستین باسکول محورکش درحال حرکت

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛ فریبرز کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در دهه ایمنی گفت:  توزیع دو هزار کلاه ایمنی، هشت هزار برگ شب رنگ و روز رنگ  و همچنین دوهزار جفت دستکش بین موتورسوران  در  22 آبان ماه سال جاری از مهم ترین برنامه این اداره کل در دهه ایمنی راه ها است .

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: 30 درصد از تلفات جاده‌ای استان مربوط به موتورسواران است که 70 درصد از این تصادفات به علت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده نشدن از کلاه ایمنی، ضربه وارده شده به سر منجر به فوت می‌شود.

کرمی با اشاره به آمار تصادفات جادهای توسط ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای استان خاطرنشان کرد: اکثر این ماشین آلات کشاورزی دچار نقض فنی روشنایی هستند که برای رفع این مشکل سه هزار برگ شب رنگ بین مالکیت این خودروها توزيع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخي مدارس استان در مسیر جاده‌ای اصلی هستند، افزود: امسال در راستای کاهش تصادفات 30 مدرسه استان با تعداد 3400 دانش آموز توسط تیم متخصص تحت آموزش نرم افزاری و فيزيکي قرار گرفتند.

کرمی ادامه داد : امسال 150ميليون تومان از لحاظ فيزيکي برای تغییر درهای خروجی مدارس از مسیر جاده‌ها و نصب سرعت‌گیر در 20مدرسه در حاشیه جادههای استان هزینه شده است.

وی از نصب یک پل هوایی در دهنو کوهرنگ خبر داد و گفت: به زودی این پل در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در این محور نصب می‌شود.

وی افزود: چهار دوربین نظارت و کنترل ترافیک در سطح محورهای مواصلاتی استان نصب و در دهه ایمنی راه ها به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با هدف ساماندهی حمل و نقل روستایی و ایجاد پایانه های مسافربری نیمه متمرکز روستایی در استان، 42 مسیر روستایی شناسایی و در حال برنامه ریزی است.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛  14 تا 25 آبان ماه دهه ایمنی راه ها نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.