تهیه کننده برنامه «قافله عشق» بیان کرد که برنامه سازان در تولید برنامه باید فرزندان زمانه خود باشند و برنامه های ویژه ایام محرم را با زمانه حاضر پیوند بزنند تا به نوعی مخاطب به تحلیلی از شرایط عصر حاضر دست پیدا کند.

«قافله عشق» هر روز به کربلا می‌‌رود/ ارائه سخنانی از آیت‌الله جوادی‌آملی

به گزارش قدس آنلاین مجید عزیزیان در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه «قافله عشق» که هر روز ساعت 17 عصر از رادیو نمایش پخش می‌شود، بیان کرد: این یک برنامه ترکیبی کوتاه است که در 15 دقیقه به روضه‌خوانی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در واقع این یک روضه رادیویی است و در هر قسمت از آن به یکی از شهدای کربلا پرداخته می‌شود. همچنین این برنامه سخنرانی دارد و در قسمت‌هایی از آن از سخنان بزرگانی چون آیت الله ضیاءآبادی و آیت الله جوادی آملی استفاده می‌شود.

عزیزیان با بیان اینکه روضه‌ خوانی‌های «قافله عشق» نکات جدیدی دارد، عنوان کرد: نگاه ما در این متون نگاه تاریخی صرف به حوادث نیست و به نوعی مقایسه با وضع کنونی هم هست. به این شکل که به طور مثال مخاطب با شنیدن روضه ای درباره حر با یک سوال رو به رو می‌شود و آن این است که امروز سپاه دشمن کجاست و او باید به کدامین سپاه برود.

این برنامه ساز رادیویی بر اهمیت نگاه برنامه ساز در تولید اثر تاکید و بیان کرد: برای ساخت و تولید چنین برنامه هایی خود تهیه کننده هم باید به نوعی دغدغه داشته باشد تا بتواند به نحوی غنی به موضوع مورد نظر خود بپردازد. در غیر اینصورت تنها برنامه ای سفارشی تولید خواهد کرد که جایی برای تحلیل و تفکر برای بیننده یا شنونده نمی‌گذارد.

این تهیه کننده برنامه‌های رادیویی با بیان اینکه در برنامه‌های ایام محرم نباید تنها به روایت و روضه خوانی مشغول شد، افزود: برنامه ساز باید تحلیلی هم بر برنامه های خود ارایه دهد و به تعبیرِ سعدی باید فرزند زمانه خود باشد یعنی اگر قرار است از گذشته حرف بزند آن را با امروز پیوند بزند و این سوال را برای مخاطب طرح کند که شمر، ابن زیاد و یزید زمانه‌اش کیست. همچنین بخشی از بیان هنری مسایل در یک برنامه این چنینی به حوزه درون آدم ها مربوط می‌شود و با این نگاه است که می‌توان شخصیت‌هایی مثل حر را تحلیل کرد. 

عزیزیان اضافه کرد: اگر آدمی از درونی محکم برخوردار باشد همچون شخصیت حر خواهد شد که اگر در سپاه دشمن قرار دارد در نهایت وارد سپاه امام حسین (ع) می‌شود و یا برعکس اگر کسی از این درون استوار برخوردار نباشد همچون ضحاک بن عبدالله مشرقی تا ظهر روز عاشورا با امام حسین (ع) همراه است و بعد از ایشان جدا می‌شود.

تهیه کننده برنامه «قافله عشق» در پایان سخنانش بیان کرد: این برنامه تا روز 12 محرم هر روز از شبکه رادیو نمایش روی آنتن می‌رود و در روزهای تاسوعا و عاشورا طبق یک رسم قدیمی به روضه حضرت ابوالفضل العباس می‌پردازد.

برنامه های رادیو نمایش روی موج اف ام ردیف 107/5 مگاهرتز قابل شنیدن است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.