قدس آنلاین:امام جمعه راز و جرگلان گفت: فرهنگ در هر جامعه ای زیربنای توسعه و پیشرفت آن کشور است.

فرهنگ در هر جامعه ای زیربنای توسعه آن کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان راز و جرگلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان،به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک شورای قدرتمند و تصمیم گیر در مسائل فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: فرهنگ عمومی که در سطح جوامع رواج دارد به عنوان یک مسئله مهم و قابل تأمل است، که اگرشاخص های فرهنگ عمومی تقویت شود موجب رشد و تعالی مردم و پیشرفت کشور خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزیان با اذعان براینکه فرهنگ عمومی در جوامع اهل سنت و جوامع ما متفاوت است، خاطرنشان کرد: در شهرستان راز و جرگلان مسئله اهل سنت از مسئله خاص و ویژه ای برخورداراست و باید وحدت رویه در بین اهل سنت و شیعه حاکم باشد.

فرماندار  راز و جرگلان نیز درادامه این جلسه انقلاب اسلامی  را مبنایش فرهنگی و عقلایی دانست و اظهارکرد: درجوامع امروزی فرهنگ با زندگی و ذات خلقت انسانی به ویژه با مکتب آزادی بخش اسلام و انقلاب  عجین شده است.

دربندی خاطرنشان کرد: فرهنگ در این شهرستان یک بازخورد بین المللی و خارج از کشور دارد.

درپایان این جلسه احکام رئیس، نائب رئیس، دبیرو اعضای شورای فرهنگ عمومی راز و جرگلان  که از سوی حجت الاسلام یعقوبی رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی صادر شده بود به آنها اهدا شد.

لازم به ذکر است: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان راز و جرگلان با حضور نماینده مردم بجنورد و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، دبیرشورای فرهنگ عمومی استان، رئیس دانشگاه پیام نوراستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار و در راستای توسعه هر چه بهتر فرهنگ عمومی بحث و تبادل نظرشد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.