ژاپن از روسیه خواست تا در خصوص حل و فصل مناقشه اوکراین و ایجاد آتش بس کامل در این منطقه بیشتر تلاش کند.

ژاپن: روسیه در حل مناقشه اوکراین بیشتر تلاش کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا در دیدار«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که در حاشیه نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوس آرام 'اپک' در پکن برگزار شد، نخست وزیر ژاپن از پوتین خواست که به منظور برقراری آتش بس در اوکراین نقشی سازنده تری ایفا کند.

نخست وزیر ژاپن با ابراز نگرانی از شرایط پیش آمده در شرق اوکراین، وضعیت این منطقه را پیچیده توصیف کرد و خواستار آن شد تا با انجام گفت وگو با جدایی طلبان اوکراین که به گفته او، روسیه از آنان حمایت می کند، صلح و آرامش به منطقه بازگردانده شود.

به گزارش شینهوا، ولادیمیر پوتین نیز در سخنان خود تاکید کرد که روسیه به نقش خود در حل مناقشه بحران اوکراین کاملا واقف است و تمام تلاش مسکو تا به امروز، برقراری ثبات در منطقه بوده است.

براساس این گزارش، طرفین در این گفتگو همچنین به سفر سال آینده پوتین به ژاپن اشاره داشتند که مقرر شده مقدمات این سفر پس از بررسی کامل نهایی شود.

پوتین پیشتر قرار بود در ماه نوامبر به توکیو سفر کند، اما پس از آنکه ژاپن به عنوان یکی از کشورهای عضو گروه هفت در ماه مارس تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد، روابط میان دو کشور به تیرگی گرایید.

دولت ژاپن در پنج ماه اخیر و در راستای پیروی از سیاست های آمریکا و غرب در مساله اوکراین چهار بسته تحریم علیه مقامهای دولت روسیه و شرکت ها و بانک های این کشور وضع کرده است.

تحریم بانک های روسی 'اسبربانک' ، 'ونش تورگ بانک' ، 'ونش اکونوم بانک' ، 'گازپروم بانک' و 'روس سلخوزبانک' از آن جمله است.

آخرین دیدار «پوتین» و «آبه» مهر ماه سال جاری در جریان اجلاس آسیا - اروپا در میلان ایتالیا بود. این دو مقام ارشد همچنین در جریان بازیهای المپیک زمستانی سوچی روسیه نیز با یکدیگر دیدار کردند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.