دبیر شورای فرهنگ عمومی، استفاده از شبکه های اجتماعی را یک امر نسبی دانست و گفت: اگر بهره برداری از این شبکه ها برای افرادی مانند افتادن در لجنزار باشد گناه محسوب می شود؛ ولی برخی با استفاده از آن سبب هدایت و تاثیرگذاری بر دیگران می شوند.

استفاده از شبکه های اجتماعی یک موضوع نسبی است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و بازدید از بخش های مختلف این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اگر پایه های خانواده، مدرسه و اجتماعات خانوادگی را مستحکم کنیم و بر اساس باورها و اندیشه های فرهنگی از نقاط کوچک یعنی خانواده شروع به ساختن کنیم، خواهیم توانست برخی از تهاجم شبکه های اجتماعی را دفع کنیم.

وی با تاکید بر دوری از افراط و تفریط در این زمینه و ضرورت انجام وظایف فرهنگی گفت: زمانی که جوانان و نسل جدید به باورهای خانوادگی و دینی برسند، به طور قطع یک نوع واکسن و بازدارندگی نسبت به برخی از تهاجم های فرهنگی ایجاد خواهد شد؛ البته گاهی باید این شبکه ها فیلتر شود ولی در مجموع باید از راه های مختلف تلاش کرد.

وی افزود: رشد شبکه های اجتماعی با توجه به روند تکنولوژی در جهان به گونه ای غیرقابل کنترل است و تصور این موضوع که بتوانیم شبکه های اجتماعی را به طور مطلق کنترل کنیم، ساده انگاری است ولی وجود این شبکه ها دلیل بر حقانیت آنها نیست.

شاهمرادی اضافه کرد: جمهوری اسلامی دارای یک نظام مندی فکری و اندیشه ای برگرفته از دین و سابقه ملی است که سبک زندگی و اندیشه ما را تشکیل می دهد و فرهنگ مردم ایران اسلامی برگرفته از آداب و رسوم و باورهای دینی عمیق در جامعه است و امروز شبکه های اجتماعی می توانند همچون سیل این بنیادها را تهدید کنند و نگرانی بسیاری از افراد ناشی از دلسوزی در همین جهت است.

وی خطر شبکه های اجتماعی را به سیلی ویرانگر تشبیه کرد و گفت: نوع اندیشه ما نیز یک واقعیت است و معتقدیم تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی خواب و خیال نیست و از سوی جهان استکبار وجود دارد، ولی نکته مهم مدیریت کردن این شبکه ها به نفع تفکر خودمان است.

این پژوهشگر مذهبی افزود: مقابله کردن با شبکه های اجتماعی فقط در فیلتر کردن خلاصه نمی شود و بهترین راه مواجهه آن است که بر این موج سوار شده و با استفاده از همین فناوری با سرعت بیشتر به اهدافمان برسیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، به تبلیغات رسانه های شرق و غرب در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج افکار ناب امام خمینی(ره) دشمن مانع شد تا این افکار در جهان منتشر شود، ولی در طول جنگ هشت ساله به رغم تبلیغات گسترده دشمن، تاثیر سخنان امام(ره) را در جهان دیدیم و امروز نیز می توان برای رساندن حقانیت خودمان از این وسیله استفاده کنیم و مسوولان فرهنگی به جای دفع شبکه های اجتماعی می توانند از آن به عنوان یک ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: اولین گام برای مقابله با شبکه های اجتماعی حضور افراد متدین است که از غنای فرهنگی برخوردار بوده و بتوانند تاثیرگذار باشند و با همین روش می توانیم ترفند دشمن را با استفاده از شبکه های اجتماعی به خودشان برگردانیم.

این نویسنده در ادامه گفت: در زمانی که مسابقات جام جهانی فوتبال برگزار می شد، رژیم صهیونیستی خباثت خود را نشان داد و به مردم مظلوم غزه حمله کرد و خبرگزاری های غرب همصدا تلاش کردند تا اخبار جنایت های اسراییل به جهان مخابره نشود ولی رژیم صهونیستی از شبکه های اجتماعی رودست خورد و بسیاری از مردم جهان با انعکاس اخبار جنایت های این رژیم، حرکت های خودجوش را در میان توده های مردم دنیا ایجاد کردند تا به اسراییل و دنیای غرب فشار آورند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.