ساری – خبرنگار قدس آنلاین : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری همایش بزرگ گیاهان دارویی شمال کشور در آینده نزدیک در ساری خبر داد.

همایش بزرگ گیاهان دارویی شمال کشور درساری برگزار می شود

عزیزاله شهیدی فر در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی گفت : مازندران دارای 700 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که سالانه بالغ بر 750 تن محصول از این سطوح تولید می گردد.

وی یادآور شد : گل محمدی در استان در سطحی معادل 95 هکتار کشت و کار می شود که تولید سالانه آن بیش از 110 تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 5 مرکز فراوری تولیدات گیاهان دارویی در استان فعال است ، گفت : از این تعداد یک مرکز به صورت مدرن و مابقی به صورت نیمه مدرن در حال فعالیت هستند و 3 مرکز نیز به صورت سنتی به فرآوری محصولات گیاهان دارویی می پردازند.

شهیدی فر با بیان اینکه در حال حاضر فقط به عصاره گیری و گلاب گیری از محصولات گیاهان دارویی در استان پرداخته می شود ، افزود : باید به سمت فرآوری و استفاده از مواد مؤثره این محصولات حرکت کنیم که این امرمستلزم بهره گیری از تکنولوژی و بیوتکنولوژی خاصی است که باید از توان محققین دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله در این راستا بهره برد.

وی زمین های بالادست و میانبند استان را یکصدهزارهکتار ذکر کرد و اضافه نمود : استانداری ، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری ساماندهی این زمین ها هستند که از مباحث اصلی دراین طرح، توسعه کشت گیاهان دارویی است که عمدتاً در مناطق شرق استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی کامل این سازمان در حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی مازندران ساماندهی زمین ها را برای کشت گیاهان دارویی آغاز کرده و این کار را تا فرآوری و تبدیل به سرانجام می رساند.

شهیدی فر افزود : 21 نوع گیاه دارویی در استان مازندران کشت می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر تقی زاده IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام برای همه شما ارزوی موفقییت دارم من از امل هستم ودارای زمین باغی وطالب پرورش گیان دارویی وعرقیات گیاهی تقاضای راهنمایی دارم با تشکر