'زید راعد الحسین' کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود توافق برای آتش بس در اوکراین از5 سپتامبر (14 شهریور) درگیری ها در شرق این کشور به طور متوسط هر روز 13 کشته برجا می گذارد.

سازمان ملل: درگیری های اوکراین روزانه 13 کشته برجا می گذارد

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، وی افزود:دست کم چهار هزار و 317 نفر در این درگیری ها از اواسط ماه آوریل (اردیبهشت) کشته و 9 هزار و 921 نفر نیز زخمی شده اند.

این بیانیه با استناد به آمار خدمات فوریت های دولت اوکراین می افزاید بیش از 466 هزار نفر در داخل اوکراین از خانه خود آواره شده اند.

افزایش درگیری ها در شرق اوکراین در حالی است که سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز امروز از حمله به یک کاروان ماموران خود در این منطقه خبر داد.

اوکراین از ماه فوریه امسال (بهمن-اسفند 1392) صحنه اعتراضات مردمی به دلیل مخالفت با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین شد و درگیری ها در ادامه به فرار یانوکوویچ به روسیه و رویارویی نظامی جدایی طلبان در شرق این کشور با نیروهای دولت کی یف و مقابله شدید غرب با روسیه انجامید.

تشدید درگیری ها در شرق اوکراین بعد از آن صورت می گیرد که سازمان همکاری و امنیت اروپا هفته گذشته هشدار داده بود درگیری های فزاینده می تواند منطقه را به سوی درگیری های بیشتر بازگرداند، با آنکه طرفین از روز پنجم سپتامبر (14 شهریور) در مورد برقراری آتش بس توافق کرده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.