نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد تحولات اساسی در صنعت هنر، باید به سوی توانمند‌سازی صنوف و تشکل‌های فرهنگی و هنری حرکت کنیم.

مجلس آماده حمایت از اهالی فرهنگ و هنر است
به گزارش  (ایسنا)منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" در جلسه هم اندیشی وظایف و اهداف صندوق اعتباری هنر، با بیان این مطلب که مجموعه فعالیت‌های وزارت ارشاد، در کنار ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که دارد شامل ظرفیت های اقتصادی نیز می‌باشد افزود: باید در کنار بارورسازی توانایی های صنوف فرهنگی و هنری به ایجاد بسترهای مناسب اقتصادی به جهت رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر اهتمام شود.

وی در خصوص مشکلات عدیده فعالان فرهنگ و هنر ادامه داد: از جمله مشکلات پیش روی این عزیزان عدم بهره مندی از پوشش بیمه تامین اجتماعی، عدم ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های فرهنگی و هنری، صدور کارتهای شناسه هنرمندان برای استفاده از مزایای دولت و نیز مسکن و... می باشد که انتظار می رود در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

نایب رییس کمیسون ویژه اقتصادی مجلس همچنین درباره صندوق قرض الحسنه وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: طبق بخشنامه ای تمامی صندوق های موجود در سراسر کشور که به این صورت فعال هستند یا می بایست ادغام گردند و یا منحل شوند که با توجه به عضویتی که در شورای پول و اعتبار کشور دارم در صدد پیگیری این مسئله بصورت ادغام و یا ایجاد تک شعبه در استان هستم.

وی در پایان از آمادگی مجلس برای حمایت همه جانبه از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خبر داد و تاکید کرد: مطمئنا اگر شرایط قانونی و اعتباری فراهم گردد، هنرمندان کرمانی ظرفیت خودکفایی و کمک به چرخه اقتصاد استان را دارند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.