قدس آنلاین یزد - سفیر روسیه در ایران گفت: تمام اقدامات لازم برای تعامل بیشتر میان تجار یزد و روسیه اندیشیده شده و آماده هر گونه همکاری هستیم.

سفیر روسیه بر آمادگی کشورش برای همکاری با تجار یزد تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، لوان جاگاریان در نشستی با تجار و صادرکنندگان استان یزد که در محل استانداری این استان برپا شد با بیان اینکه این دومین سفر من به یزد است ظهارداشت : نسبت به دوره قبلی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و بسیاری از مشکلات رفع شده است.

وی هدف از سفر خود به این استان را رفع مشکلات و بررسی راههای تعامل بیشتر یزد با کشور متبوعش بیان و افزود : تجار یزدی ارتباط بسیار خوبی با همتایان روسی خود دارند.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کشور روسیه مستقل و قوی است و در مقابل فشار آمریکا تسلیم نخواهد شد و تحریم هایی که بر روسیه تحمیل شده هیچ تاثیری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد راههای تسریع در صدور روادید تجار یزدی افزود: طرحی را برای سهولت این موضوع تهیه کرده ایم و به وزارت امور خارجه ایران داده ایم اما طی 3.5 ماه از ارائه این طرح هنوز از طرف ایرانی جوابی دریافت نکرده ایم اما به محض پاسخگویی، نسبت هماهنگی و اقدامات لازم تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

'لوان جاگاریان' با اشاره به اینکه 30 نوامبر وزیر بازرگانی روسیه به ایران خواهد آمد ادامه داد : بسیاری از مشکلات مطرح شده در این نشست باید از طریق آقایان طیب نیا (وزیر اقتصاد و دارایی) و نعمت زاده (وزیر صنعت) که دیداری هم با وزیر بازرگانی روسیه خواهند شد مطرح و پیگیری شود و لذا از شما درخواست دارم تا بصورت مکتوب این موارد را از طریق مسولان ایرانی پیگیری نمایید .

سفیر روسیه با اشاره به اینکه استان یزد با داغستان روسیه ارتباط مستقیمی دارد گفت: با توجه همراه بودن مسوولان بازرگانی داغستان با اینجانب در سفر به یزد قطعا مشکلات پیش رو بررسی و رفع خواهد شد.

وی به سفر خود به استانهای همدان ، مرکزی ، مازندران و زنجان اشاره کرد و گفت: استان یزد در زمینه محصولات گلخانه ای ارتباط بسیار خوبی با ما دارد و مایل به همکاری های بیشتر در این زمینه هستیم.

در این نشست هریک از تجار و صادرکنندگان یزدی مسائلی را مطرح و از طرف سفیر روسیه در جمهوری اسلامی، کولیش مسوول روادید سفارت، سرگئی نماینده بازرگانی روسیه و دیگر مسوولان پاسخهای لازم داده شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.