مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش طلاق نقش آفرینی کند.

همکاری دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش طلاق نقش آفرینی کند
به  گزارش قدس آنلاین امان الله حسین پور در گفتگو مهر با اشاره به آسیب های طلاق در جامعه گفت: كودكان و فرزندان طلاق بیش از سایر افراد دچار آسیب ها و تنش های روحی و روانی می شوند که این امر پیامد های منفی دیگری را نیز به همراه دارد.

وی اظهار داشت: اثرات پدیده نامیمون طلاق می تواند زمینه های لازم را برای ارتكاب جرم در بین فرزندان طلاق در جامعه فراهم کند.

مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۱۳۹ خانواده طلاق تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: این نهاد به منظور کاهش آسیب ها، زنان مطلقه بی سرپرست و فرزندان طلاق را تحت حمایت خود قرار داده است.

وی تاكید كرد: خانواده به عنوان مهم ترین بستر آرامش و امنیت در جامعه شناخته می شود و سعادتمندی و نابودی یک جامعه نیز ریشه در وضعیت خانواده دارد.

مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی همچنین با بیان اینكه وجود این تعداد خانواده طلاق برای خانواده كمیته امداد زیاد خوشایند نیست اظهار داشت: آموزش ها و مهارت های قبل ازدواج در كاهش طلاق و دوام زندگی تاثیر گذار است.

حسین پور افزود: این نهاد با برگزاری كلاس های مهارت زندگی، آموزش های قبل ازدواج، ارائه مشاوره به زوجین متقاضی طلاق و ... سعی دارد تا میزان طلاق در بین خانواده كمیته امداد كاهش یابد.

وی با تاکید بر معظل طلاق به عنوان یكی از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی، عنوان كرد: باید تمامی افراد، نهادها، دستگاه ها و ... با هم مساعدت داشته باشند تا بتوان این معظل را در جامعه كاهش داد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.