خلیفه ارامنه مرکز و جنوب ایران گفت: با توسعه گردشگری که به‌ویژه در دولت کنونی شاهد رشد روز افزون آن هستیم، می‌توانیم پیام صلح طلبی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

پیام صلح‌طلبی ایران با توسعه گردشگری به جهانیان می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور همزمان با سفر به اصفهان از منطقه جلفای اصفهان بازدید کرده و در این بازدید معاون گردشگری کشور و هیئت همراه با اسقف چاریان خلیفه ارامنه مرکز و جنوب ایران و همچنین اعضای شورای خلیفه گری و رئیس هیئت مذهبی جلفای اصفهان دیدار کرد.

اسقف چاریان، خلیفه ارامنه مرکز و جنوب ایران در این دیدار باابراز خرسندی از حضور معاون گردشگری کشور در جلفای اصفهان اظهار کرد: گردشگری نقش مهمی در همگرائی میان اقوام مختلف داشته و دردیدارهای خود با هیئت‌های مختلف خارجی که از جلفا دیدار دارند ، این نکته را تاکید می‌کم.

وی بیان کرد: ارامنه 400 سال است که در این دیار به صورت مسالمت آمیز با سایر هموطنان ایرانی خود زندگی کرده و در کنار هم هم‌زیستی مسالمت‌آمی زدارند.

خلیفه ارامنه مرکز و جنوب ایران تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توسعه گردشگری که به خصوص در دولت کنونی شاهد رشد روز افزون آن هستیم، می‌توانیم پیام صلح طلبی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم .

مرتضی رحمانی موحود معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: همیشه حضور ارامنه در ایران و خصوصا کلیسای وانک در استان اصفهان یک افتخار برای تمام ایرانیان بوده است.

وی بیان کرد: همواره در مجامع مختلف اینجانب و سایر دوستان جلفای اصفهان را یکی از بهترین نمونه‌های هم‌نشینی مسالمت‌آمیز و مدارای بین ادیان در ایران معرفی کرده‌ایم و باید از همه ارامنه که درنگهداری این آثار جدیت داشته‌اند، تشکر کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: همکاران من در اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان آمادگی کامل دارند تا در هر زمینه‌ای در راستای حفظ و نگهداری آثار فاخر جلفا کوشا باشند و امیدوار هستم تا ارامنه در سایه صلح و آرامش زندگی خوبی د رکنار سایر هموطنان خود در ایران داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.