قدس آنلاین،الف.زمینی؛ آغاز ساماندهی 7 هزار موسسه مالی غیرمجاز، تظاهرات میلیونی آمریکایی ها علیه تبعیض نژادی و بازتاب حذف پرسپولیس از جام حذفی در روزنامه های ورزشی؛ از جمله مهمترین خبرهای روزنامه های امروز بودند.

از "طعنه های روزنامه استقلال به پرسپولیسی ها" تا "عدالت نفس نمی کشد"

در روزهايي که اظهارات يک نماينده مجلس درباره توقف فعاليت يک بانک خبرساز شده است و اين موضوع به مراتب مورد تائيد و تکذيب قرار مي‌گيرد، توضيحات معاون نظارت بانک مرکزي درباره فعاليت موسسات غيرمجاز مالي در کشور قابل توجه است. اين در حالي است که به گفته برخي مسئولان، منظور نظر آن نماينده هم نه يک بانک، که يکي از موسسات مالي و اعتباري بوده است. حميد تهرانفر در يک گفت‌وگو، تعداد موسسات مالي غيرمجاز در کشور را در حدود 7 هزار موسسه تخمين زده است.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "توسط یک مقام ارشد بانکی اعلام شد: آغاز ساماندهی 7 هزار موسسه مالی غیرمجاز"

"همبستگی" نیز در تیتر یک خود از قول "معاون نظارت بانک مرکزی" خبر از "فعالیت 7000موسسه مالی غیرمجاز در کشور" می دهد.

روزنامه "کار و کارگر" هم نوشت: "با موسسات مالی متخلف برخورد می شود"

تیتر "عصرایرانیان" هم به این شرح بود: "پلمپ 7 هزار موسسه مالی غیرمجاز"

***

عدالت نفس نمی کشد

روزنامه "قدس" از تظاهرات ده ها هزار نفری در شهرهای مختلف آمریکا نوشت. در تیتر این مطلب می خوانیم: "اعتراض ضدنژادپرستی دهه 60 در آمریکا زنده می شود"

این اعتراض ها به دلیل تبرئه دومین پلیس قاتل تشدید شده است. گفتنی است در جریان اعتراضات دهه 60 میلادی، میلیون ها سیاه پوست برای پایان دادن به قوانین نژادپرستانه، به خیابان ها آمده بودند.

"رسالت" هم با بیان اینکه "اعتراضات دهه 60 میلادی تکرار می شود" در تیتر خود آورد: "بازگشت آمریکا به دوران برده داری"

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "امریکا به اعترضات دهه 1960 برمی گردد"

تیتر یک روزنامه "عصرایرانیان" نیز به این موضوع اختصاص دارد؛ این روزنامه از بازگشت آمریکا به بربریت می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "تظاهرات میلیونی آمریکایی ها علیه تبعیض نژادی و فقر"

"هفت صبح" نیز با در تیتر خود در این زمینه نوشت: "نمی توانم نفس بکشم"؛ این روزنامه در توضیح این تیتر می نویسد: "آخرین حرف های قربانی سیاهپوست؛ پلیس آمریکا وجدان مردم نیویورک را به آتش کشیده است"

روزنامه "کیهان" خبر از دستگیر شدن 280معترض در نیویورک می دهد. در تیتر این مطلب می خوانیم: "مردم خشمگین: تا پایان تبعیض نژادی خیابان ها را ترک نمی کنیم"

روزنامه "شرق" نیز عکس یک خود را به اعتراضات در آمریکا اختصاص داد و با اعلام خبر اعتراض گسترده به تبرئه دومین پلیس قاتل یک سیاهپوست آمریکایی؛ در تیتر خود نوشت: "عدالت نفس نمی کشد"

تیتر یک روزنامه "حمایت" هم به این شرح است: "موج سوم اعتراضات تبعیض نژادی در آمریکا؛ سیاهپوستان حق نفس کشیدن ندارند"

"جمهوری اسلامی" خبر از کشته شدن سومین سیاهپوست بی دفاع توسط پلیس آمریکا می دهد و روزنامه "جام جم" با بیان اینکه "پلیس آمریکا یک سیاهپوست بیگناه دیگر را به ضرب گلوله کشت"؛ در تیتر خود می نویسد: "سریال بی پایان قتل سیاهپوستان در آمریکا"

***

طعنه های روزنامه استقلال به دلیل حذف پرسپولیس

تیم حمید درخشان در فاصله پنج روز با دو گل در ثانیه های آخر دو نبرد بزرگ را واگذار کرد. هم از کورس لیگ بازماند و هم فینال جام حذفی را از دست داد، فقط 10 روز بعد از پیروزی بزرگ در دربی ...

تیتر روزنامه های ورزشی در خصوص باخت 2 بر یک پرسپولیس به ذوب آهن در بازی های جام حذفی و نرسیدن قرمزها به فینال جام حذفی خواندنی است.

روزنامه "ایران ورزشی" در کنایه ای به پرسپولیس در تیتر یک خود نوشته است: "تهران زلزله ندارد!"؛ یکی از شعارهای هواداران پرسپولیس، "پرسپولیس زلزله است" که این روزنامه این موضوع را با باخت پرسپولیس و ردشایعه زلزله در پایتخت به شکل زیبایی ادغام کرده است.

روزنامه "استقلال" هم به خوشحالی خود را از باخت پرسپولیسی ها پنهان نکرده است. این روزنامه با تصاویری از نارحتی بازیکن های پرسپولیس بعد از باخت به چاپ رسانده و تیترهایی در تمسخر قرمزها به نوشته است.

در روزنامه "استقلال" می خوانیم: "فرمول 10 نفره برعکس جواب داد!" به نظر می رسد این تیتر پاسخی باشد به تیتر روزنامه "پیروزی" بعد از دربی که خطاب به استقلالی ها نوشته بود: "ای بابا! چقدر 10 نفره ببریم؟!"

روزنامه استقلال همچنین در صفجه اول خود نوشت: "سوختند و ساختند و باختند؛ دستشان از جام کوتاه شد"

روزنامه "پیروزی" نیز با انتشار عکس داور در هنگام دادن کارت قرمز به یکی از بازیکنان پرسپولیس؛ در تیتر یک خود نوشت: "دستی که جام را از پرسپولیس گرفت"

این روزنامه از قول "خردبین" نوشت: "10نفره شدن پرسپولیس آخرین برنامه آقایان بود"

روزنامه ورزشی 90 هم با بیان اینکه "بعد از لیگ، جام حذفی هم پرید"؛ تیتر زد: "اوت پولیس!"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.