دبیر شورای عالی فضای مجازی وجود شبکه های اجتماعی از جمله وایبر را تهدیدی بزرگ برای دانش آموزان و نسل جوان دانست.

شبکه های اجتماعی تهدیدی برای دانش آموزان است
 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمد حسن انتظاری در هفتمین گردهمایی مسئولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: با وجود آنکه شبکه اصلی وایبر در کشور اسراییل قرار دارد اما بیشترین مشترکین این شبکه ها از ایران بوده و در این میان جمع کثیری از مسوولان کشور نیز از اعضای این شبکه هستند.

وی به فرصت ها و تهدیدهای موجود در فضای مجازی اشاره کرد و توانمندسازی دانش آموزان، دستیابی سریع به آخرین فناوری ها، تبادل اطلاعات با سرعت بالا و هزینه کم را از فرصت های مهم در فضای مجازی برشمرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افت تحصیلی و تغییر سبک زندگی دانش آموزان را از جمله تهدیدها در فضای مجازی عنوان و تصریح کرد: تسلط زبان، فرهنگ و ارزش های غربی، تضعیف اعتقادات و گسترش اباحه گری و تغییر سبک زندگی، چالش بین والدین و فرزندان و شکاف نسل ها، انحراف، افسردگی و افت تحصیلی از مهمترین تهدیدها در فضای مجازی به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی، انتظاری با ابراز تاسف از اینکه هویت جدیدی در حال شکل گیری است، گفت: از تهدیدهای دیگر فضای مجازی این است که ما را از هویت اصیل ایرانی، اسلامی و حقیقی خود دور می سازد.

وی فضای مجازی را جامعه انسانی دانست که ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک جامعه انسانی را دارا است و در فرایند سیاست گذاری و مدیریت این فضا باید همه ابعاد ملاحظه شود.



* فناوری فاوا یک ابزار خنثی و خام نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی، فناوری فاوا را یک فناوری جهت دار که در ذات خود واحد فرهنگ است، دانست و گفت: این فناوری یک ابزار خنثی و خام نیست.

انتظاری تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی 17 اسفندماه سال 1390 با حکم رهبر معظم انقلاب تاسیس شد که در بخشی از این حکم به لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن به منظور پیشرفت همه جانبه کشور و ارایه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن اشاره شده است.

وی ارتقای سطح آگاهی والدین، آموزش مباحث مرتبط با فضای مجازی در مدارس و ارتقای سواد دانش آموزان، حمایت از تولید و گسترش شبکه های علمی و برنامه های بومی، را از جمله پیشنهادات مهم برای استفاده از فضای مجازی برشمرد.

انتظاری مدیریت فرهنگی را برای جوانان مهم و عام خواند و افزود: جوانان ما نیازمند مدیریت در این فضا هستند و برای پیمودن راه سخت فضای مجازی ایرانی، اسلامی و حقیقی مطلوب باید نقشه راه مدون داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام برنامه های ملی این شورا در حوزه آموزش مجازی و بازی های رایانه ای از انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور دعوت کرد تا در بحث فرهنگسازی و برنامه ریزی در فضای مجازی مشارکت جدی و فعال داشته باشند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.