مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، کمیته ویژه زمین شهرداری این کلانشهر مجاز به خرید و فروش نقدی زمین تا سقف 40 میلیارد تومان شد.

 ورود شهرداری مشهد به بازار خرید و فروش زمین !

به گزارش خبرنگار ما، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در  چهل و هفتمین جلسه علنی به شهرداری مشهد اجازه دادند به منظور استفاده از ظرفیتهای موجود در اقتصاد زمین و استفاده از ارزش افزوده مبتنی بر آن و زمینه‌سازی برای رشد سرمایه‌گذاری در شهر نسبت به خرید و فروش و یکپارچه‌سازی زمین‌ها به روش معامله زمین یا به صورت نقدی اقدام کند که البته نظر فرماندار در رد یا قبول این مصوبه نیز قابل تأمل است.

بر اساس رأی شورای اسلامی شهر مشهد، معامله و خرید و فروش زمین تا سقف 40 میلیارد تومان با تأیید کمیته ویژه زمین قابل انجام است.

گفتنی است، کمیته ویژه زمین متشکل از شهردار ، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری و دو عضو از شورای اسلامی شهر مشهد است.

نخعی راد - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد- در مخالفت با مجوز 100 میلیارد تومان در لایحه شهرداری گفت: در ابتدا شورای اسلامی شهر سقف ریالی اختیارات شهرداری را 10 میلیارد تومان تعیین کرده بود که ما در کمیته زمین این مبلغ را به 40 میلیارد رساندیم.

فیاضی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اظهار تاسف از چند گانگی در ارقام اختیارات شهرداری برای خرید و فروش زمین گفت: این امر بیانگر نگاه غیرکارشناسی به موضوع است.

قدیری طرقی هم در تذکری نسبت به ورود دلالان زمین برای ارتباط بین خرده مالکان و کارگزاران شهرداری هشدار داد.

در جریان بررسی این لایحه شهردار مشهد نیز با اشاره به بدهی 700 میلیارد تومانی شهرداری به بانک سپه تقاضای افزایش رقم این اختیارات را داشت که با مخالفت اعضا روبه‌رو شد.

مرتضوی با بیان اینکه باید مطالبات بانکی شهرداری مشهد را به سرعت پرداخت کرد، گفت: این بدهکاری به دلیل فروش اوراق مشارکت در سنوات گذشته است.

وی از شفاف سازی به عنوان مرام شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد یاد کرد و افزود: باید از فرصتهایی که به وجود می‌آید استفاده کنیم، در غیر این صورت متضرر می‌شویم.

  کمک 100 میلیون تومانی شهرداری به شورای شهرستان مشهد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه به کمک 100 میلیون تومانی شهرداری مشهد به شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز رأی اعتماد دادند.

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، 100 میلیون تومان از سوی شهرداری مشهد به شورای شهرستان کمک می‌شود.

در قالب این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود 100 میلیون تومان از محل اعتبارات کمک به موسسات خصوصی و اشخاص پیش‌بینی شده در بودجه 1393 شهرداری به شورای شهرستان مشهد پرداخت کند.

  ممنوعیت خرید کالای خارجی در شهرداری

در این جلسه همچنین براساس  طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد خرید هرگونه کالای خارجی در شهرداری مشهد ممنوع شد.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد خرید هرگونه کالای خارجی شامل سرمایه‌ای و مصرفی در شهرداری مشهد، سازمانها و شرکتهای تابعه ممنوع است. در قالب این مصوبه به منظور تعیین موارد استثنا کمیته‌ای متشکل از سه نفر از مدیران ارشد شهرداری به انتخاب شهردار مشهد و با حضور نماینده‌ای از شورای اسلامی شهر مشهد تشکیل و این کمیته اقلام خارجی مورد نیاز را اعلام می‌کند.

همچنین کمیته مزبور اجازه خرید اقلام خارجی را صادر می‌کند که کالای داخلی مشابه با کیفیت مناسب نداشته باشد یا با وجود تولید امکان تهیه آن نباشد.

  در حاشیه

- 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به دلیل حضور در عتبات عالیات غایب بودند.

-  روز گذشته جلسه غیرعلنی انتخابات ریاست و اعضای کمیسیون ویژه «امر به معروف و نهی از منکر» شورای شهر برگزار شد که «حجت‌الاسلام علی‌اصغر لطفی»، محمد کمال سرویها به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس و انتظاری، دبیریان، اخلاقی و فاطمه غیور به‌عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.