دلارام عظیمی: لوئیز فن خال، مربی منچستریونایتد بعد از شروع ضعیف لیورپول در رقابتهای این فصل لیگ برتر، از راجرز و مشکلاتی که دراین مدت داشته، حمایت می کند.

  مأموریت فن خال و راجرز؛ اثبات ارزش ها

منچستریونایتد و لیورپول که سالهای سال حساس ترین نبردها را در صحنه لیگ برتر انگلیس داشته اند، دراین فصل جزو مدعیان قهرمانی به شمار نمی روند و البته یونایتد در بازی های اخیرش کمی از روزهای بحرانی آغازین فصل فاصله گرفته، ولی تیم راجرز هنوز با مشکلات زیادی روبه روست.

 نبرد امروز دوتیم در اولدترافورد از این نظر که یونایتد و لیورپول تقریبا ًشرایطی مشابه را در این فصل تجربه می کنند، حایز اهمیت خواهد بود. شیاطین سرخ امیدوار هستند با پیروزی مقابل لیورپول در این بازی ، به ششمین برد متوالی خود در هفته های اخیر دست پیدا کنند. لیورپول که سال گذشته نایب قهرمان جزیره شد، درحال حاضر در مکان نهم جدول رده بندی ایستاده و هفته گذشته هم در پی تساوی خانگی با بازل، از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان حذف شد. راجرز به دلیل این نتایج با انتقادهای تندی در این مدت روبه رو بوده است.

 اگرچه تیم او هم دقیقاً همچون یونایتد با معضل بزرگ مصدومیت های فراوان روبه رو بوده و بیشتر بازیکنان  کلیدی اش را در دیدارهای اخیر دراختیار نداشته است. بالوتلی مهاجم این تیم هم از یک ماه پیش به دلیل مصدومیت همسترینگ از همراهی لیورپول محروم بوده است. فن خال در مورد شرایط لیورپول گفت:” آنها در بازی های اخیر خود بدشانس بوده اند. یک مربی باید با همه این شرایط کنار بیاید. ما با وجود مصدومیت های زیاد، در پنج بازی قبلی خود موفق بودیم و من واقعاً از این موضوع خوشحالم. به عنوان یک مربی خیلی باید برای بازیکنان خود ارزش قایل باشید.

برای اینکه نتیجه گرفتن دراین شرایط به هیچ وجه ساده نیست. لیگ برتر لیگ آسانی نیست. درهرمسابقه حتی برابر تیم انتهای جدول، شرایط سختی برای پیروز شدن وجود دارد.” نبرد امروز اولین بازی فن خال در نقش مربی منچستریونایتد مقابل لیورپول رقیب افسانه ای شیاطین سرخ خواهد بود. فن خال گفت که رایان گیگز، دستیار او که درطول 24سال حضورش در منچستریونایتد نبردهای زیادی را با لیورپول تجربه کرده، نقش مهمی در آماده کردن تیم برای این بازی داشته است.” من به عنوان دستیار گیگز را دارم و او خیلی خوب و به شکلی فوق العاده لیورپول را آنالیز کرده است. من واقعاً خوشحالم. نمی توانم نتیجه کار او را برای شما خبرنگاران برملا کنم، ولی شک نداشته باشید که کار او بی نظیر بوده است. “

 فن خال درعین حال گفت که فالکائو، مهاجم کلمبیایی برای این مسابقه دراختیار تیم خواهد بود و غایبان اصلی یونایتد برای بازی با لیورپول هم کریس اسمالینگ، دی ماریا، لوک شاو و دنی بلیند هستند. فالکائو البته به احتمال فراوان بار دیگر روی نیمکت خواهد نشست و فن پرسی و رونی درخط حمله تیم به میدان می روند. مهاجم هلندی که شروع خوبی دراین فصل نداشت، در بازی های اخیر به خودش آمده و در سه بازی قبلی یونایتد سه گل برای این تیم به ثمر رسانده است. کریک هم احتمالاً جایگاه قبلی خود در خط میانی را دوباره تصاحب خواهد کرد. فن خال در مورد کریک گفته اینکه او می تواند هم در خط دفاعی و هم در خط حمله بازی کند، خیلی مهم است، بخصوص که یونایتید فهرست مدافعان مصدوم یونایتد طولانی است. با وجود پیروزی برابر ساوتهمپتون، نمایش یونایتد برابر این تیم با انتقادهایی همراه بود. اگرچه فن خال پاسخ انتقادهای گری نویل، بازیکن سابق این تیم را که در نقش مفسر تلویزیونی فعالیت دارد، با تندی پاسخ داد و گفت که او بدون پایه و اساس حرف زده و البته او به آنچه در تلویزیون انگلیس می گویند، گوش نمی دهد. از سوی دیگر برندان راجرز بعد از انتقادهای شدید هفته های اخیر که آینده او را در آنفیلد با ابهام مواجه کرده اند، گفته که او همچنان بهترین فرد برای هدایت لیورپول و موفقیت های آینده این تیم است.” فکر نمی کنم کسی بهتر از من بتواند این کار را انجام دهد.

 هفت ماه پیش من داشتم به شکلی غیرمنتظره لیگ برتر را فتح می کردم. من زمان کافی برای کار کردن با بازیکنان داشتم و با آنها به نتایجی بسیار خوب در مقایسه با آنچه لیورپول در سالهای قبل کسب کرده بود، دست یافتم. مشکلاتی با بازیکنان جدید تیم داشتیم و وقت تمرین کمتری دراختیار ما بوده است، اما می توانیم شروع دوباره ای داشته باشیم؛ من مطمئن هستم این اتفاق خواهد افتاد.”

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.