دانیال صدقی: داوید دخئا در بازی یکشنبه منچستریونایتد و لیورپول هشت سیو موفق داشت. هیچ سنگربان دیگری در این فصل از رقابتهای لیگ برتر نتوانسته در یک مسابقه چنین رکوردی برجای بگذارد. او در این فصل در شش باز توانسته هشت سیو در یک مسابقه داشته باشد که در چهار مسابقه تیم او بازنده بوده است.

«دخئا» در اولدترافورد جاودانه می شود؟

در دو بازی دیگر، دخئا مقابل آرسنال در ورزشگاه امیریتس لندن و در اولدترافورد برابر لیورپول، تیمش را سربلند از زمین بیرون برده است. دروازه بان اسپانیایی در بازی یکشنبه در فرم مطلوبی قرار داشت و به تنهایی دروازه یونایتد را از فرو ریختن نجات داد. روزهایی که از او به عنوان یک دروازه بان نامطمئن، مردد و شکننده در ترکیب یونایتد حرف می زنند، گذشته و حالا دخئا به یکی از کلیدی ترین مهره های فن خال در یونایتد تبدیل شده است. او حالا می تواند راه پیتر اشمایکل را در پیش گیرد. دروازه بان دانمارکی سالیان سال با اقتدار از سنگر شیاطین سرخ دفاع کرده و دخئا قابلیت های لازم برای سبقت گیری از او را هم داراست.

 تیم فن خال با این برد شیرین، به ششمین پیروزی متوالی خود دست یافت و البته یک بار دیگر به لطف اتکا به مهارت های دخئا درون دروازه به موفقیت رسید. در دوئل های شخصی با استرلینگ و بالوتلی، دخئا برنده بلامنازع بود.  لیورپول هفت شوت درون چارچوب در این بازی داشت و یونایتد تنها سه بار از این موقعیت ها کسب کرد. معلوم نیست اگر هر دروازه بان دیگری غیر از دخئا درون دروازه این تیم بود، چه بلایی سر تیم فن خال می آمد. این قصه در بقیه دیدارهای این فصل هم تکرار شده است. درواقع شیاطین سرخ به طرزی باورنکردنی به دروازه بان خود و قدرت هجومی خط حمله خود متکی هستند. در شش بازی اخیر، حریفان یونایتد 29 بار شوت در چارچوب به سمت دروازه این تیم داشتند و یونایتد تنها 24 شوت درچارچوب به سمت سنگر آنها شلیک کرد.

فقط مقابل هال سیتی و کریستال پالاس بازیکنان یونایتد بیشتر از اینکه توپ به سمت دروازه خود دریافت کنند، به سمت دروازه حریف شوت زدند. درصد سیوهای دخئا دراین مدت 82درصد بوده و او تنها سه گل در این شش بازی دریافت کرده است. مقابل لیورپول یک بار دیگر ارزش های سنگربان سابق اتلتیکو مادرید نمایان شد. دخئا 24 ساله به سطحی از حرفه فوتبال خود رسیده که با اعتماد به نفس مقابل برترین مهاجمان دنیا یک تنه ایستادگی می کند و تسلطی باورنکردنی در محوطه هجده قدم تیمش نشان می دهد. هیچکس یادش نرفته زمانی که او به لیگ برتر آمد، کوچک و نحیف و ضعیف به نظر می رسید، اما بازی به بازی، دخئا بهتر و بهتر شد و حالا مانع بزرگی مقابل مهاجمان تیمها دربرابر سنگر یونایتد است. اوله گانر سولسیر، بازیکن نروژی سابق یونایتد بعد از این مسابقه به اسکای اسپورت گفت که این بهترین نمایشی است که از یک دروازه بان در اولدترافورد شاهد بوده است. رابین فن پرسی هم از دخئا تمجید کرد و گفت:” او مثل همیشه فوق العاده بود.”

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.