'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا روز شنبه تلاش برخی تروریست های این کشور برای بازگشت از عراق و سوریه و حضور در خیابان های استرالیا را تایید کرد، اما گفت که پیدا کردن شواهد کافی برای اثبات جرم و زندانی کردن این افراد کاری مشکل است.

آزادی تروریست های ضدسوری در استرالیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اطلاعات روزنامه دیلی تلگراف استرالیا نشان می دهد بیش از 20 تروریست این کشور پس از انجام عملیات تروریستی در عراق و سوریه به خانه بازگشته اند، بدون اینکه با اتهام های قابل توجهی مواجه شوند.

این افراد طی سال های گذشته در عملیات تروریستی بر علیه دولت 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه شرکت داشتند و جهان غرب و دولت استرالیا نیز از آن ها حمایت می کرد و اکنون پس از بازگشت به استرالیا به راحتی در خیابان ها پرسه می زنند.

وزیر امور خارجه استرالیا دو باره تایید کرد که تروریست های این کشور قبل از اجرای قوانین جدید می توانند به خانه بازگردند.

وی گفت که پیدا کردن شواهد کافی برای اثبات اتهامات این افراد که می تواند با زندان های طولاتی مدت مواجه شوند، دشوار است.

جولی بیشاپ در توجیه مقابله نکردن با تروریست های این کشور که در عملیات تروریستی سوریه شرکت داشته اند، گفت که دریافت اطلاعات از برخی شاهدان عینی و مردم که با سازمان های تروریستی در خارج از کشور کار می کردند، مشکل است.

این در حالی است که بسیاری از تروریست های استرالیا در سوریه جنایات وحشیانه ای انجام داده و تصاویر آن را در شبکه های اجتماعی نیز منتشر کردند.

'خالد شروف' تبعه استرالیا از تروریست هایی است که تصاویر وی در شهر رقه در شمال سوریه به همراه فرزندش در حالی که سرهای بریده شده را در دست دارند، منتشر شده است.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین گفت که این تروریست ها تجربه هایی در سوریه کسب کرده اند و امکان دارد آن ها را در اینجا امتحان کنند.

این در حالی است که استرالیا از اوایل آبان ماه قوانین سخت تری را با هدف جلوگیری از پیوستن جوانان این کشور به تروریست ها در خارج از مرزهای این کشور تصویب کرد.

'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا پیش از این گفته بود دستکم 70 شهروند استرالیایی که در عراق و سوریه فعالیت های تروریستی انجام می دادند به این کشور بازگشته اند و دولت تنها گذرنامه این افراد را باطل کرده است.

آخرین برآوردهای دولت استرالیا نیز نشان می دهد دستکم 20 تن از اتباع این کشور که به عضویت گروه تکفیری داعش درآمده اند در نبردهای تروریستی در عراق و سوریه کشته شده اند.

دستکم دو تن از اتباع استرالیا در عملیات انتحاری کشته شده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.