قدس آنلاین-شهرکرد،سلامتی و تندرستی نیاز جامعه است و علاوه بر مردان زمینه توسعه ورزش باید برای بانوان نیز فراهم شود.

نشست هم اندیشی استاندار با پیشکسوتان و قهرمانان ورزشکاراستان چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  استاندار چهارمحال و بختیاری چهارشنبه در نشست هم اندیشی ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی و هیاتهای ورزشی استان در سالن جلسات شهید مردانی استانداری ، بر توسعه فضاهای ورزشی و  ایجاد دهکده ورزشی گردشگری در شهرستان سامان اعلام آمادگی نمود.

قاسم سلیمانی تاکید کردبخش خصوصی برای ایجاد دهکده ورزشی و گردشگری افزون بر 7 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

سلیمانی ،ارتفاع مناسب و وجود آب و هوای پاک را مهمترین مولفه برای قهرمان پروری در رشته های مختلف این استان دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد:50پروژه ورزشی در این استان در دست ساخت است که بخش خصوصی می تواند این پروژه ها را به اتمام برساند.

وی گفت:دولت از حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی استقبال می کند و علاوه بر تسهیلات کم بهره بانکی و سود پیمانکاری ،پس از بهره برداری ،دولت پروژه را با بهای بهتری از بخش خصوصی دریافت می کند و هزینه ها را پرداخت خواهد کرد.

رئیس شورای اداری استان تاکید کرد: در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در 15  مردادماه امسال 19 پروژه ورزشی برای تکمیل و بهره برداری به تصویب رسید.

وی از افزایش بودجه های عمرانی در بخش های زیرساختی چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم خبر داد و گفت:400میلیارد ریال اعتبار در بخش آب و فاضلاب روستایی و 200 میلیارد ریال برای تامین اب شرب روستایی در استان اختصاص یافته است که در کشور این استان رتبه های برتر را دارد.

وی سرانه ورزشی این استان را کمتر از سرانه کشور دانست و گفت:سرانه ورزشی این استان 23 سانتیمتر است و باید این سرانه با فعال کردن بخش خصوصی در ورزش افزایش یابد.

سلیمانی خواستار ترویج فرهنگ ورزش در بین بانوان شد و گفت:سلامتی و تندرستی نیاز جامعه است و علاوه بر مردان زمینه توسعه ورزش باید برای بانوان نیز فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت:ورزش استان نیازمند حضور بخش خصوصی به ویژه حامیان مالی است.



عبدالرحمان قاسمی نافچی افزود:هم اکنون 45 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که نیازمند اعتبارات لازم برای بهره برداری است

به گفته وی،هم اکنون بیش از 49 هیات ورزشی در استان فعال است که تعدادی از هیات های ورزشکارانی را به تیم های ملی معرفی کرده اند.

شایان ذکر است در این نشست تعدادی از روسای هیات ها و ورزشکاران ملی پوش این استان نظرات خود را پیرامون توسعه ورزش در همه سطوح،حمایت از ورزش و ایجاد کارگروه های ورزشی در صنایع، بها دادن به جوانان ،ایجاد تیم ورزشی در لیگ برتر ،توسعه سرانه ورزشی در استان ارائه کردند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.