قدس آنلاین - قزوینی غرابی: وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در راه پیمایی ضد تروریسم پاریس راهی فرانسه شده بود گفت مصر از تروریسم اخوان المسلمین رنج می برد.

تلاش جدید مصر برای بسیج جهانی علیه اخوان المسلمین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در حاشیه راه پیمایی ضد تروریستی پاریس با اعلان این مطلب گفت: مصر همیشه به دنبال انعقاد یک کنفرانس علیه تروریسم بوده است زیرا به شدت از تروریسم رنج می برد. تروریسم اخوان المسلمین و بسیاری دیگر از گروه ها که ارتباطی با اسلام ندارند.

علاوه بر وزیر امور خارجه مصر برخی دیگر از شخصیت ها و مطبوعات مصری نیز با دستاویز قرار دادن حملات تروریستی هفته گذشته پاریس و خشم افکار عمومی چند روز اخیر علیه افراط گرایان، با اتخاذ موضع علیه اخوان المسلمین، سعی در همراه کردن آنان علیه این گروه کردند.

علی جمعه مفتی سابق مصر نیز امروز یکشنبه با حمله به گروه تروریستی داعش و سعی در پیوند میان آنها و اخوان المسلمین گفت: داعش سلاح های خود را از آمریکا تأمین می کند. داعش یکی از فرزندان القاعده و اخوان المسلمین است. آنها یکی پس از دیگری می آیند. نسلی که گمراه تر از نسل قبل تر است.

مطبوعات مصر نیز با پرداختن به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه با آن، انگشت اتهام خود را در حوادث تروریستی مصر متوجه گروه اخوان المسلمین کردند.

پس از سرنگونی دولت محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی این کشور، این گروه از هرگونه فعالیت سیاسی در مصر منع شد و عضویت در آن نیز جرم تلقی گردید. دولت جدید مصر همچنین صدها تن از رهبران و اعضای این گروه را بازداشت و اعضای موجود در اروپا را از طریق اینتپل مورد تعقیب قرار داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.