هاشم رسایی فر : همگرایی سازمانها و نهادهای مرتبط به ورزش در طول سالیان اخیر حلقه مفقوده ورزش خراسان بوده است که البته مدیران و دست اندرکاران این عرصه خواسته یا ناخواسته توجه چندانی به این مسأله از خود نشان نداده اند.

همگرایی؛ حلقه مفقوده ورزش خراسان رضوی


اگرچه هر جا سخن از ورزش استان و تعامل ادارات و نهادهای ورزشی به میان آمد هر کدام از مسؤولان خود را به نوعی در خدمت ورزش قلمداد کردند اما نکته ای که هیچ گاه ورزش استانمان رنگ روی آن را ندید همان یکسونگری و در کنار هم بودن است. شاید توجه به این موضوع که رویکرد تمام نهادهای ورزشی اعم از اداره کل تربیت بدنی، تربیت بدنی شهرداریها، تربیت بدنی آموزش و پرورش و سایر ارگان هایی که با ورزش در ارتباطند رسیدن به هدف اصلی که همان شادابی و نشاط جامعه است به نوعی تمامی مسؤولان دست اندرکار امر ورزش را در یک خط قرار می دهد که ایجاد نگرش همگرایی بی گمان می تواند نتایج بهتر و پربارتری برای ورزش استان در پی داشته باشد.
طی هفته ای که گذشت جلسه ای با حضور مسؤولان و دست اندرکاران ورزش استان و مشهد به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه مسؤولان حاضر اگرچه اختلاف نظرهایی در برخی موارد داشتند، اما بر این موضوع که حرکت در یک راستا می تواند کمک زیادی به پیشرفت ورزش خراسان رضوی نماید از نکات قابل توجه جلسه هم اندیشی مسؤولان ورزش استان و مشهد بود.
البته با تمام خوشبینی که در این خصوص وجود دارد نکته ای قابل توجه در برگزاری چنین جلساتی حائز اهمیت است که جلسات هم اندیشی فقط دور هم جمع شدن و ارایه نکات تئوری نیست. هر چند عملی شدن پیشنهاداتی که بعضاً در جلسات عنوان می شود با کمترین فاصله زمانی ممکن، رسیدن به هدف را سهل تر خواهد نمود.
* دوری از جزیره ای فکر کردن
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با یکپارچه سازی ورزش در استان، تحولی بزرگ در ورزش را شاهد خواهیم بود.
دکتر سیدعلی اکبر هاشمی جواهری در نخستین جلسه کارگروه یکپارچه سازی ورزش استان که با حضور مسوولان ورزشی سازمانها و نهادهای دولتی خراسان رضوی در اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد، افزود: هدف از ایجاد این کارگروه، ایجاد انگیزه مشترک برای توسعه ورزش در استان است تا بدین ترتیب روزهای بهتری را برای ورزش استان رقم بزنیم.
وی ادامه داد: حل کردن مشکلات ورزش نیاز به همت و یکپارچگی همه مسوولان استان دارد و یک نفر به تنهایی نمی تواند بار سنگین ورزش استان را به دوش بکشد و توقعی هم نیست که اداره کل ورزش و جوانان تمام این بار را به دوش بکشد، در این یک ماهی که به این اداره کل آمده ام، سنگینی بار مشکلات را به خوبی احساس کردم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: هدف ما ارتقای سطح ورزش استان است، اینکه چه کسی و چگونه می خواهد این بار را به دوش بکشد مهم نیست، مهم این است که به هدف برسیم و برای این کار لازم است وظایف را تقسیم کرده و همه دست به دست هم دهیم و تا رسیدن به هدف خسته نشده و کار را کنار نگذاریم.
وی ادامه داد: این جلسه را برپا نکردیم که کاری نمادین انجام دهیم و پس از مدتی به روزمرگی دچار شویم، ما همه در ورزش یک حرف داریم و باید به تعامل و همدلی برسیم.
هاشمی جواهری تصریح کرد: مشکلی که تاکنون ورزش استان از آن رنج می برد، جزیره ای فکر کردن سازمانها و نهادها بود و درست است که هر نهادی کار اساسی در ورزش انجام می داد، اما این کارها یکپارچه نبود.
وی تصریح کرد: ما دنبال یکپارچگی در ورزش هستیم، بدین معنا که بفرض اگر بحث استعدادیابی مطرح است، این مساله مطرح نباشد که چه کسی می خواهد این کار را انجام بدهد و ابتدا تعامل و همفکری میان نهادهایی که در این امر دخیل هستند به وجود آید تا راحت تر بتوان به هدف رسید.
وی ادامه داد: ما در پی تشکیل کارگروه هایی با حضور مسؤولان ورزشی سازمانهای استان هستیم تا در آنها طرحی جامع برای ورزش نوشته و از موازی کاری جلوگیری شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تأکید کرد: جمعی که امروز دور این میز نشسته اند می توانند یک کشور را متحول کنند و اگر نتوانیم ورزش استانمان را به جایی برسانیم، جای تأسف است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه همه باید به اتحاد و همدلی معتقد باشند، تصریح کرد: اگر بهترین طرحها نوشته شود، اما اجرا نشود، موفق نخواهیم شد، هر کس به کار اعتقادی ندارد از ابتدا اعلام کند و هیچ کس با شک و دودلی به میدان نیاید، زیرا کاری سنگین و جدی پیش رو داریم.
وی افزود: مشکلات ورزش زیاد است و من هم دنبال شعار دادن و یا نمایش نیستم و از اعضای حاضر، راهکار عملیاتی می خواهم.
*لزوم راهبرد و برنامه مشخص
معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: نگرش پلیس این است که در کنار ورزشکاران باشیم. سرهنگ ابوالقاسم باروح با اشاره به اختلافهای موجود میان مسؤولان ورزش در شهر مشهد، افزود: زمانی که به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آمدم، شاهد اختلافات فراوان مدیرکل سابق تربیت بدنی با مسوولان نیروی انتظامی استان بودم و از همان زمان در تلاشم تا این اختلافات حل شود.
وی افزود: مجموعه عظیمی از نیروی انتظامی در ورزش حضور دارند و لازمه کار نیروهای انتظامی ورزش است و ما در تلاشیم به ورزش استان کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: روند کنونی تعامل مسؤولان ورزشی باید تغییر کند و ما برای این تغییر به پیمان نامه و یا تفاهم نامه هایی نیاز داریم تا کار بهتر انجام شود.
سرهنگ باروح در خصوص آسیب شناسی ورزش خراسان رضوی نیز گفت: علت اینکه ما در ورزش استان موفق نبوده ایم، این است که هیچ راهبرد و برنامه مشخص و قابل ارائه نداریم و هر کسی که مسؤولیت قبول می کرد، بر اساس سلیقه خود کار می کرده است.
* پایگاه های بسیج، ایستگاه های ورزش
مسؤول تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی گفت: در گذشته هیچ توجهی به سازمانهای دخیل در ورزش بخصوص بسیج و سپاه نمی شد.
سرهنگ غلامرضا زمانیان افزود: برای نخستین بار است که برای همکاری در توسعه ورزش از ما دعوت می شود، با اینکه بسیج ظرفیت فراوانی در سطح استان و کشور دارد.
وی افزود: بخش زیادی از آحاد جامعه ما بسیجی هستند، ما با 400 حوزه مقاومت بسیج در استان، ظرفیت بزرگی برای توسعه ورزش در اختیار داریم و می توان هر کدام از این پایگاه ها را به یک ایستگاه ورزشی تبدیل کرد.
وی ادامه داد: بتازگی سازمان بسیج ورزشکاران نیز تشکیل شده است که می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت فرهنگی ورزش کشور ایفا کند و ما به عنوان بازوی فرهنگی، در خدمت ورزش کشور هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج آمادگی کامل دارند در طرح یکپارچگی ورزش استان سهیم بوده و به رشد ورزش کمک کنند، ضمن اینکه ما می توانیم در مسائل فرهنگی نیز یاری دهنده ورزش باشیم.
* نیازمند همدلی و توافق میان مسؤولان
مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هم گفت: برای رشد ورزش خراسان رضوی نیازمند همدلی و توافق میان مسؤولان ورزشی استان هستیم.
جمشید مهریار در جلسه کارگروه یکپارچه سازی ورزش خراسان رضوی افزود: تمام مسوولانی که در این جلسه حضور دارند، هر کدام در سازمان و ارگان خود دارای اختیارات و امکاناتی هستند که بهتر است هر نهادی، امکانات خود را معرفی کرده و با همدلی آن را در اختیار کل ورزش استان قرار دهد.
وی افزود: از سوی تولیت آستان قدس رضوی اعلام می کنم تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه آستان قدس در اختیار ورزش استان است.
مهریار خاطرنشان کرد: تمامی امکانات آستان قدس رضوی موقوفه است و از درآمدهای خودش اداره می شود، با این حال ما تا جایی که می توانیم، هزینه استفاده از امکانات را برای عموم مردم و همچنین هیأتهای ورزشی پایین می آوریم.
*دوری از آزمون و خطا
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: به ورزش باید رویکرد برنامه محور داشته باشیم.
هادی طالبیان افزود: در استان ظرفیتهای بسیار زیادی وجود دارد که باید با برنامه از آنها استفاده کرد.
وی افزود: بحث شناسایی شبکه مسائل، اولویت بندی و سبب شناسی آنها باید صورت گیرد و دستگاه های وظیفه مند در ورزش شناسایی و تحلیل شوند تا به یک برنامه عملیاتی جامع برسیم.
وی ادامه داد: دیگر در ورزش زمانی برای انجام حرکات سینوسی و آزمون و خطا وجود ندارد و ما به یک سری حرکات مهندسی شده نیاز داریم و رمز موفقیت ما این است که یک اتاق فرمان واحد در اداره کل ورزش و جوانان استان تشکیل و همه دستگاه ها به این اتاق فرمان وفادار باشند.
*استفاده از تجربه و علم همه
مدیر تربیت بدنی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: برای موفقیت در ورزش باید تجربه و علم را در کنار هم قرارداد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
دکتر علی اکبر معرفتی خاطرنشان کرد: افرادی را که در کنار ورزش قرار گرفته اند، باید به متن کار بیاوریم و از تجربه و علم همه استفاده کنیم، افرادی که امروز دورمیز این طرح قرار دارند به راحتی می توانند ورزش عمومی استان را توسعه بدهند.
وی افزود: مدیران قبلی ورزش استان هیچ وقت سراغ دانشگاه ها نمی آمدند و تنها برای نمایش چند جلسه با آنها داشتند، اما افراد فعال در دانشگاه ها بر خلاف تصور خیلی ها از تمام مشکلات ورزش آگاهند و از نظر علمی و عملی می توانند ورزش را متحول کنند.
*توجه به طرحهای تهیه شده
در این نشست رئیس تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ابراز داشت: برای پیشرفت ورزش استان باید به طرح های جامعی که برای رشد ورزش تهیه شده توجه کنیم.
دکتر سردار افزود: دو طرح مشابه با طرح یکپارچه سازی ورزش استان وجود دارد که یکی از آنها طرح جامع ورزش کشور است که پس از چندین سال کار و تلاش و با صرف هزینه 200 میلیون تومان تهیه شده است، اما به دلیل اینکه افرادی که طرح را نوشتند، اجرایی نبودند و مدیران اجرایی طرح را قبول نکردند، به شکست انجامید.
وی ادامه داد: همچنین طرحی دیگر در گذشته در مشهد تهیه شده است که اکنون در شهرداری در حال اجراست و می تواند به ورزش ما کمک کند، اما این طرح نیز توسط تربیت بدنی پذیرش نشد و مدیرکل سابق ورزش استان، همکاری لازم برای اجرای طرح را انجام نداد.
وی ادامه داد: از مسؤولان ورزشی تقاضا دارم با توجه به طرحهایی که از قبل وجود دارد، به فکر توسعه ورزش باشند.
* نقش پدر تشکیلات ورزشی
مدیر امور تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید به عنوان پدر تشکیلات ورزشی استان شناخته شده و مورد قبول همگان باشد.
حسین نخعی شریف افزود: من به عنوان نماینده شهرداری مشهد برای یکپارچه سازی و همبستگی در ورزش استان اعلام آمادگی می کنم و امیدوارم با ایجاد تعامل و همدلی و استقرار طرح یکپارچه سازی به نتایج خوبی دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: همه ما در مسوولیت هایی که قرار داریم، تابع قوانین سازمانی خودمان هستیم و باید به فرا دستمان پاسخگو باشیم، بنابراین برای ایجاد تعامل و همکاری، بهترین راه این است که کارگروه هایی با حضور متخصصان امر تشکیل شود و در آنها راهکارهای قانونی ایجاد تعامل و استفاده از امکانات ورزشی تمامی ارگانها مشخص شود.
وی افزود: همه سازمانها و نهادهای دخیل در ورزش استان باید با محوریت اداره کل ورزش و جوانان فعالیت کرده و این اداره کل را به عنوان پدر تشکیلات ورزشی قبول کنند و تخصصشان را در اختیارش قرار دهند.
*تعریف یک برنامه کلی برای ورزش
مدیرگروه تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش استان هم گفت: ما در دورترین نقاط استان که هیچ دستگاهی در آنجا نماینده ندارد، معلم ورزش داریم.
عباسعلی میرسیستانی افزود: 3000 معلم ورزش و یک میلیون و 117 هزار دانش آموز، 36 ساعت در هفته در اختیار ما هستند و ما اجازه داریم به همه مدارس وارد شویم که این ظرفیتی بزرگ برای تحول ورزش استان است.
وی افزود: با ایجاد تفاهم و همدلی، این ظرفیت در اختیار ورزش استان خواهد بود، در حالی که تاکنون چنین نبوده و ما با تلاش زیاد، دانش آموزان را از لحاظ ورزشی استعدادیابی و پرورش می دادیم، اما پس از دوران تحصیل هیچ کس آنها را تحویل نمی گرفت و سرمایه های استان به هدر می رفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تحقق یکپارچگی در ورزش باید کارگروه هایی با حضور عالمان، ورزشکاران و پیشکسوتان تشکیل شده و با ترسیم نقشه راه ورزش استان، نقش هر دستگاه مشخص شود.
مدیر گروه تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ما نیاز به تعریف یک برنامه کلی برای ورزش استان داریم تا با تجمیع امکانات بتوانیم به رشد آن کمک کنیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بهره برداری از استخر شنای سرپوشیده اسفراین


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: استخر سرپوشیده شنای شهر اسفراین، از مصوبات دور دوم سفر دولت به این استان، به بهره برداری رسید. به نقل از روابط عمومی این اداره، «ابوالقاسم داورزنی» اظهار داشت: برای اجرای این طرح 7 میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: استخر سرپوشیده اسفراین در مساحت یکهزار و 360 متر مربع ساخته شده که شامل بخش های استخر شنا، سونا، جکوزی و محیط اداری مربوط است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ریز و درشت از ورزش خراسان

 

بهره برداری از استخر فیض آباد گرفتار در خوان آخر
محمد شایگان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مه ولات درخصوص شرایط آماده سازی استخر فیض آباد گفت: عملیات اجرایی پروژه استخر شنای آبگرم شهر فیض آباد در سال 86 شروع گردیده و در سال 89 عملیات ساختمان آن تقریباً به پایان رسید و از محل اعتبارات استانی امسال مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال برای تکمیل و بهره برداری پیش بینی و منظور گردید.
محمد شایگان در ادامه افزود: این استخر از مجهزترین و لوکس ترین استخرهای سطح استان می باشد، زیرا علاوه بر استخر، سونا و جکوزی و حوضچه آب سرد و سالن بدنسازی و بیلیارد در دو طبقه احداث گردیده و امید است با توجه به پیگیری این اداره مساعدت استانداری محترم نسبت به ترک تشریفات مناقصه به منظور تسریع در امر تکمیل و راه اندازی پروژه مذکور با توجه به قول مساعد مسؤول دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان پیمانکار مشخص گردید و از هفته آینده به منظور سفارش و خرید لوازم مربوط به تأسیسات و شوفاژخانه شروع بکار نماید.
رئیس اداره ورزش و جوانان در پایان اظهار داشت: یکی از علتهای اصلی تأخیر در پروژه مذکور اولاً ابتدا قرار بود استخر بدون سونا و جکوزی اجرا گردد که با پیگیری و دلسوزی مسؤولان وقت شهرستان و تغییر نقشه انجام شد و دیگر نداشتن اعتبارات ملی و تخصیص اعتبار ناکافی استانی از چندین مرحله طی سالهای اخیر این استخر به مجموعه ای کامل از ورزشهای آبی تبدیل شد و امید است هر چه سریعتر پروژه مذکور که از آرزوی های دیرین مردم بزرگوار شهرستان مه ولات می باشد، تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی افزود: علاوه بر پروژه ناتمام استخر متأسفانه ورزشگاه 1200 نفره که دور اول سفر ریاست جمهوری شروع گردید و نیز پروژه احداث گود باستانی و خانه کشتی و مجموعه ورزشی روستای عبدل آباد از پروژه هایی هستند که با اعتبارات قطره چکانی سالهاست به علت روند کند و طولانی مصالح ساختمانی نیز فرسوده گردیده است که می طلبد پیش بینی اعتبار برای تکمیل پروژه های مذکور هر چه سریعتر جهت تخصیص در سال 91 منظور گردد.


چند خبر از ورزش کارگران
قلی زاده، دبیر هیأت والیبال کارگران خراسان رضوی از میزبانی مسابقات قهرمانی والیبال بانوان کشور خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات از 24 الی 30 بهمن ماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد. وی در ادامه به برگزاری اولین دوره لیگ والیبال کارگران استان اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم که این لیگ را در دهه فجر به صورت مجتمع برگزار کنیم.همچنین مسابقات قهرمانی جودو کارگران کشور دی و بهمن ماه سال جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.به گزارش روابط عمومی اداره تربیت بدنی کارگران خراسان رضوی، این مسابقات از 28دی ماه تا اول بهمن ماه در سالن شهید بابانظر مشهد برگزار خواهد شد. گفتنی است؛ سال گذشته این مسابقات به میزبانی تهران برگزار شد که تیم جودو کارگران خراسان رضوی به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود.

انتقاد سرپرست هیأت شنای خراسان رضوی از رئیس سابق
سرپرست هیأت شنای استان خراسان رضوی با انتقاد از رئیس سابق این هیأت گفت: هیأت شنا بابت حضور تیمهای شنا و واترپلوی استان در لیگ برتر کشور، مقروض است. مجید مشتاق عشق افزود: برای حضور در لیگهای کشوری باید به بحث تیمداری حرفه ای توجه کرد، نه اینکه هیأت خودش تیمداری کند، اما متاسفانه این اتفاق در هیأت شنا افتاده است و تیمهای شنا در سال گذشته و واترپلو در 2 سال گذشته با نام هیأت و با هزینه هیأت شنا در مسابقات شرکت کردند که به دلیل حضور در این مسابقات، هنوز هیأت بدهکار است.
وی در خصوص شرکت نکردن تیمی از استان در لیگ برتر شنای کشور گفت: برای شرکت در مسابقات لیگ به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم با بازیکنان قرارداد بسته و هزینه های شرکت در لیگ را بپردازیم که برای این کار با اینکه خیلی دیر به هیأت آمده ام و یک هفته به آغاز مسابقات باقی مانده بود، تلاش زیادی برای پیدا کردن اسپانسر کردم اما موفق به این کار نشدم.
وی ادامه داد: هیأت شنا نمی تواند تیمداری کند، زیرا منابع مالی لازم را در اختیار ندارد. مشتاق عشق در خصوص شکستهای پیاپی تیم واترپلو هیأت خراسان رضوی در لیگ برتر این رشته گفت: این تیم هم با نام هیأت در مسابقات شرکت کرده است و هزینه های آن توسط هیأت باید پرداخت گردد که برای این منظور با مشکلاتی روبه رو هستیم. وی ادامه داد: برای تقویت این تیم به جذب سه تا چهار ورزشکار خوب در این رشته نیاز داریم که متأسفانه توان مالی آن در گذشته نبوده و بازیکنان کنونی تیم نیز هیچ کدام پولی دریافت نمی کنند، اما تنها برای شرکت در مسابقات 70 میلیون تومان هزینه لازم دارد.
سرپرست هیأت شنا استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این تیم در مسابقات شرکت کرده است و هیچ اسپانسری ندارد و ما هم نمی توانیم آن را منحل کنیم و همچنان از آن حمایت می کنیم تا جلوی شکست های پیاپی اش را بگیریم.
مشتاق گفت: تمرکز هیأت اکنون بر تیم های پایه ای شنای استان است، ضمن اینکه به رده بزرگسالان هم توجه خواهیم داشت.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخبار کوتاه


انتصاب جدید در اداره کل ورزش و جوانان
مدیر سابق روابط عمومی، ناظر هیأت های ورزشی شد.جبار قوچان نژاد، مسؤول طرح جامع نظارت و ارزیابی عملکرد هیأت های ورزشی استان خراسان رضوی شد. سید علی اکبر هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، طی حکمی، جبار قوچان نژاد، مدیر سابق روابط عمومی این اداره کل را به عنوان مسوول طرح جامع نظارت و ارزیابی عملکرد هیأتهای ورزشی استان منصوب نمود.


حضور شمشیربازان خراسانی در اردوی تیم ملی
2شمشیر باز خراسانی باردیگر به اردوی تیم ملی شمشیر بازی ایران دعوت شدند.از سوی فدراسیون شمشیر بازی، علی یعقوبیان و عبدا... سراجیان از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.


خراسان رضوی نایب قهرمان کاناپولوی بانوان کشور شد
در پایان هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور کاناپولوی بانوان در رده بزرگسالان که در مشهد برگزار شد، تیم اصفهان با غلبه بر تیم خراسان رضوی به مقام قهرمانی رسید و تیم های گیلان، تهران و مرکزی به ترتیب در مکانهای سوم تا پنجم قرار گرفتند. همچنین در پایان دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور کاناپولوی بانوان در رده جوانان نیز تیم تهران قهرمان شد و تیمهای خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و مرکزی به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.
این مسابقات با حضور 9 تیم در رده بزرگسالان و 6 تیم در رده جوانان در استخر مجموعه ورزشی کوثر مشهد به پایان رسید.


در پی گازگرفتگی 30 دانش آموز دختر ؛ رئیس هیأت نجات غریق استان: نظارت بر استخرها، وظیفه اداره کل است
رئیس هیأت نجات غریق استان خراسان رضوی گفت: تنفس گاز کلر خطرناک است و حتی ممکن است به مرگ منجر شود.علی پورلطیفی در خصوص حادثه نشت گاز کلر در استخری در مشهد، افزود: نظارت بر موارد ایمنی استخرها بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است که پس از صدور پروانه کار برای استخرها، بر کار مدیران آن نظارت می کنند و ما نیز برای جلوگیری از حوادث مشابه آموزش هایی را برای مدیران و کارکنان استخرها داریم اما در واقع مسوول اصلی حفظ ایمنی استخرها، مدیران آنها هستند و نظارت بر مدیران نیز بر عهده اداره کل ورزش و جوانان است.


«پیام نور» قهرمان فوتسال دانشگاه های خراسان شمالی شد
نخستین دوره مسابقات فوتسال دانشجویان پسر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی با قهرمانی دانشگاه پیام نور این استان پایان یافت. این دوره از مسابقات از 29 آذرماه به مدت یک هفته در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد که در پایان پس از دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و دانشگاه غیرانتفاعی اشراق عنوانهای دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 

سایت تیراندازی در بجنورد احداث می شود
رئیس هیأت تیراندازی خراسان شمالی گفت: براساس توافق هیأت تیراندازی با شهرداری بجنورد، یک سایت تیراندازی با امکانات سلاحهای بادی 25 و 50 متر ساخته می شود. «احمد عنابستانی» اظهار داشت: برای ساخت این سایت تیراندازی 5/1 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداری های استان هزینه می شود. وی اضافه کرد: یک میلیارد ریال از این اعتبار برای ساخت سایت تیراندازی و 500 میلیون ریال برای خرید امکانات و تجهیزات هزینه می شود.

 

سومی چوخه کار فاروجی در رقابت های جهانی
سرپرست اداره امور ورزش و جوانان فاروج گفت: ورزشکار فاروجی موفق به کسب عنوان سوم مسابقات جهانی در رشته کشتی باچوخه شد. «مجتبی حسین پوران» گفت: این مسابقات با شرکت ورزشکارانی از 36 کشور جهان در شهر «پونا» برگزار شد که «مسعود حاجی پور» چوخه کار فاروجی به عنوان یکی از ملی پوشان کشور در این مسابقات حضور یافته بود. وی افزود: این ورزشکار فاروجی بعد از رقابت با ورزشکارانی از قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و روسیه موفق به کسب رتبه سوم جهان در کشتی باچوخه شد.

 

اعتبار تربیت بدنی بخش راز و جرگلان ناکافی است
رئیس اداره تربیت بدنی بخش «راز و جرگلان» گفت: اعتبار کافی برای تعمیر و نگهداری سالنهای ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در اختیار نداریم. «موسی الرضا رازقی» گفت: برای تعمیر سالنها و تامین لوازم ورزشی مورد نیاز برای انجام فعالیتهای ورزشی اعتبار کافی داده نمی شود. رئیس تربیت بدنی راز و جرگلان افزود: اکنون ناچاریم مسابقات ورزشی را با هزینه شخصی برگزار کنیم.
وی همچنین به کمبود سوخت برای گرم کردن سالنهای ورزشی این منطقه مرزی اشاره کرد و گفت: امسال 2 هزار لیتر سوخت برای تامین گرمایش سالنهای ورزشی راز و جرگلان اختصاص یافته که کافی نیست و حداقل به 5 هزار لیتر سوخت دیگر نیاز داریم.


احداث 5 ایستگاه تندرستی در منطقه 11 مشهد
5 ایستگاه تندرستی در منطقه یازده احداث شد. به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، 5 بوستان در منطقه یازده به وسایل بدنسازی پارکی تجهیز شد.فریده وجدانی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یازده، گفت: 44 دستگاه بدنسازی پارکی در بوستان های رضا (ع)، سروش، معلم، سید رضی و آموزگار نصب شده است.وی ادامه داد: این دستگاه ها با هزینه ای افزون بر 270 میلیون ریال جانمایی و نصب گردید تا اهالی این منطقه بتوانند در محیطی آرامش بخش و هوایی پاک، به فعالیتهای ورزشی بپردازند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.