معاون اول رئیس جمهور بندرعباس را یکی از کانون‌های اصلی توسعه کشور دانست و بر لزوم تهیه طرح جامعی برای توسعه بنادر تاکید کرد.

جهانگیری خواستار شد؛تدوین طرحی جامع برای توسعه بنادر
به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری ظهر امروز دوشنبه در جریان سفر به استان هرمزگان در نشستی با حضور مدیران مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: در حال حاضر یک روند توسعه در کشور آغاز شده و ایران باید به طور جدی مسیر توسعه را دنبال کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌ها مواجه است اما حجم جابجایی کالاها و صادرات حجم قابل توجهی است ؛ یکی از پیش نیازهای اصلی توسعه، توجه به سواحل و توسعه مناطق ساحلی است.

جهانگیری از سواحل ایران بعنوان نعمت‌های بزرگ خدادادی نام برد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران و جهت‌گیری دولت تدبیر و امید در این خصوص، توجه ویژه‌ای به توسعه سواحل جنوب کشور معطوف شده است.

وی ادامه داد: هرکس که بخواهد به توسعه بلندمدت ایران فکر کند، بی تردید باید توجه ویژه ای بر توسعه سواحل داشته باشد و نمی تواند این امر مهم را نادیده بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور توصیف کرد و گفت: فاز جدید توسعه این بندر نیازمند سرمایه گذاری است که امیدواریم اعتبارات لازم از طریق فاینانس برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به نقل و انتقالات جاده ای بار از بنادر تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا این نقل و انتقالات از طریق خطوط ریلی صورت بگیرد، زیرا یکی از محورهای توسعه در دولت تدبیر و امید و همچنین یکی از رویکردهای مهم در برنامه ششم توسعه، توجه به خطوط ریلی و متصل شدن شبکه‌های ریلی کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.