معتمدی: قدس ویژه خراسان - مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی اظهار داشت: برای ایام ا... دهه فجر 28 برنامه در صدا و سیما و خبر استانی به صورت داخلی و 27 برنامه برون مرزی از طریق سه رادیو ازبکی، دری و تاجیکی با موضوعات انقلاب اسلامی‌در نظر گرفته شده است.

رونمایی از 44 اثر فاخر در صدا و سیمای خراسان رضوی همزمان با دهه فجر

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در جمع خبرنگاران با تشریح این برنامه‌ها افزود: برنامه «صبح انقلاب» با موضوعات رویشی انقلاب، دستاوردهای انقلاب در 35 سال و تقویم انقلاب از جمله برنامه های حوزه سیما در دهه فجر است.

* رونمایی از 44 اثر فاخر

وی به افتتاح و رونمایی از پروژه های فنی و تولیدات مرکز خراسان رضوی در سال جاری پرداخت و گفت: در این ایام استودیو خبر با تجهیزات مدرن و دفتر خبری ترشیز یا کاشمر افتتاح می‌شود.

ضمن اینکه از 44 عنوان اثر فاخر شامل فیلم سینمایی «ستاره شرق» در خصوص زندگی فضل بن شاذان نیشابوری و فیلم «فرزانه» رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات حوزه  انیمیشن اضافه کرد:هر چند به دلیل کمبود منابع مالی  مراکز صدا و سیمای کشور تولید انیمیشن ندارند، اما مرکز خراسان رضوی از این نظر در اوج قرار دارد و امسال بیشترین انیمیشن تولید شده است.

وی با اشاره به تولید مستند فاخر با نام «ختم ساغر» ویژه قدردانی از شخصیت ممتاز، عارف و اخلاقی آیــت‌ا... میرزا جواد آقا تهرانی گفت: این مستند تحفه مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی است.

* 45 اثر موسیقی

نهاوندی با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار فاخر مرکز خراسان رضوی در ایام‌ا... دهه فجر از رونمایی 45 اثر موسیقی مانند پاپ و محلی در دهه فجر خبر داد و افزود: بخش عمده این آثار موسیقی ارزشی موفق شدند مجوز پخش از تمام شبکه های سراسری صدا و سیما را بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین از 9 پروژه تحقیقاتی رونمایی می‌شود، گفت: با استقرار سامانه پیشرفته توسط صدا و سیمای استان، اکنون اولین استان در کشور است که 22 شبکه را روی آنتن دارد، در حالی که این آمار در دیگر استانها 19 تا 20 شبکه است.

وی با بیان اینکه در حوزه دیجیتال سازی پوشش 94 درصدی استان با افتتاح این بخشها در شهرستانهای کاشمر، داورزن، نیشابور، تربت‌جام، بینالود و سرخس به 95 درصد می‌رسد، گفت: به لحاظ پوشش جمعیتی، استان در کشور اول است.

وی اعتبار هزینه شده برای مجموع برنامه ها و پروژه های یاد شده را 58 میلیارد و 670 میلیون ریال اعلام کرد.

* بخش زیارت

نهاوندی همچنین با اشاره به راه اندازی کنداکتور چهار ساعته با عنوان بخش زیارت گفت:این برنامه در بهمن ماه افتتاح و ازساعت 30/10 صبح تا 30/14 بعدازظهر روی آنتن می‌رود.

وی با بیان اینکه شعار این بخش، «زیارت، پنجره‌ای رو به آسمان ولایت» در نظر گرفته شده است، در خصوص سرانجام راه‌اندازی شبکه زیارت گفت: هر چند راه‌اندازی شبکه ملی زیارت مجوز دولت را دارد و مورد حمایت استاندار و شهرداری است، با این حال تا 23 مهرماه سال جاری بودجه‌ای در اختیار سازمان صدا و سیما قرار ندادند.

نهاوندی با اشاره به نامه رئیس جدید سازمان صدا و سیما در خصوص ایجاد شبکه ملی زیارت اظهار داشت: در این نامه سه دغدغه برای راه اندازی این شبکه مورد تأکید قرار گرفته است، اول اینکه از آنجا که قرار است شبکه زیارت به عنوان اولین شبکه ملی از مشهد راه‌اندازی شود.

وی تأکید کرد: همچنین به دلیل کمبود منابع مالی و درخواست استان برای ایجاد این شبکه باید حداقل برای سه سال منابع مالی پایدار توسط استان پیشنهاد شود و دغدغه سوم تولیدت فاخر و تأثیرگذار است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر ارزیابی انجام شده در خصوص اقبال مردم در استان از برنامه‌های شبکه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هر فصل نظر سنجی افکار عمومی‌ با عواملی مانند میزان مخاطب و رضایتمندی مردم به صورت متمرکز از طریق تهران در خصوص همه شبکه های صدا و سیمای کشور انجام می‌شود. وضعیت خراسان رضوی در این میان نشان می‌دهد، استان در خصوص میزان مخاطب وضعیت ثابتی داشته و از نظر رضایت و اعتماد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگر یادآورشد: با رئیس شبکه جام جم و نیز شبکه 5 که اقتصادی است گفت‌وگوهایی انجام شده تا بخشی از تولیدات استان از این دو شبکه پخش شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.