سفیر هندوستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور هندوستان تمایل به افزایش همکاریهای اقتصادی با مجموعه آستان قدس رضوی دارد و در آینده نزدیک این روابط گسترش خواهد یافت.

خواستار گسترش روابط اقتصادی با آستان قدس رضوی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی،سریواستاو در دیدار با مهندس مهدی عزیزیان، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی اظهار داشت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و هند، اکنون فرصت مغنتمی است که روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: بین کشور هندوستان و استان خراسان رضوی مشترکات فرهنگی عمیقی وجود دارد و همه ساله تعداد کثیری از مسلمانان و شیعیان هند برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می کنند.

سفیر هندوستان در ایران گفت: این نخستین ملاقات ما با مسئولان سازمان اقتصادی رضوی است و در آینده این روابط افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس هیئات مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای فوق العاده استان خراسان رضوی برای سرمایه گذاریهای خارجی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از زیرساختهای عالی استان برای جذب سرمایه گذاران خارجی است و امیدواریم دولت بیش از گذشته زمینه تحقق این مهم را فراهم نماید.

عزیزیان گفت: مطالعات جامعی در سازمان اقتصادی رضوی برای همکاریهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه صورت گرفته است به عنوان نمونه ظرفیت استان برای صنایع پتروشیمی و فولاد بسیار آماده است.

وی  گفت: مقام معظم رهبری محورهای کلی اقتصاد مقاومتی را تبیین فرموده اند، وظیفه نهادها و موسسات اقتصادی این است که با درنظرگرفتن شرایط منطقه ای و بین المللی در جهت جامه عمل پوشاندن به آن گامهای موثر و اساسی بردارند.

شایان ذکر است، اقتصاد هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است که با رشد متوسط بیش از 8 درصد، طی سالهای گذشته به قدرت بزرگ اقتصاد جهانی تبدیل شده است و از شرکای اصلی جمهوری اسلامی ایران در آسیا محسوب می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.