قدس آنلاین - قزوینی غرابی: یک مرکز آمریکایی بررسی مجموعه های تروریستی در گزارشی با انتشار فهرستی از گروه های حامی داعش تعداد آنها را 31 گروه دانست.

فهرست گروه های تروریستی حامی داعش در دنیا منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه لبنانی الدیار، مرکز آمریکایی اینتلستر که به طور تخصصی فعالیت های گروه های تروریستی و افراطی در سراسر دنیا را رصد می کند در گزارشی از حمایت 31 گروه تروریستی در کشورهای مختلف از داعش خبر داد و نوشت از این تعداد 21 گروه تاکنون با داعش بیعت و بقیه تنها حمایت کرده اند.

بر اساس لیست منتشر شده این 31 گروه در گستره ای از الجزایر تا اندونزی قرار دارند.

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در تابستان گذشته خلافت اسلامی را در شهر موصل اعلام کرد و خود را خلیفه ابراهیم خواند و از همه مسلمانان خواست تا با وی بیعت کنند.

یک روز پس از این اعلان، گردان الهدی در مغرب و انصار بیت المقدس در مصر و گردان احرار السنة در بعلبک لبنان بیعت خود را با البغدادی اعلام کردند تا پس از آن نیز 18 گروه دیگر از جمله بوکوحرام نیجریه و جند الخلافه الجزایر با داعش بیعت کنند.

کارشناسان معتقدند این گروه ها در حجم و اندازه و اهمیت، تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند. برخی از آنها صدها و برخی دیگر هزاران عضو دارند و تعدادی دیگر نیز گروه های جداشده هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.