پیمان طالبیان : سناریوی مورد علاقه کفاشیان و وزارت ورزش و جوانان با برگزاری نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کامل شد.

 فرصت 72 ساعته کفاشیان به کی روش

 رئیس فدراسیون فوتبال که از هفته های پایانی سال 93 در مسیر مورد علاقه وزارت ورزش و جوانان گام برمی داشت، با کنار گذاشتن کارلوس کی روش شانس خود برای نزدیک شدن به شخص اول وزارتخانه افزایش داد تا همه چیز برای نشست آشتی کنان کفاشیان و گودرزی فراهم شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با آگاهی از این مساله که وزارتخانه با تداوم حضور کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی موافق نیست، به گونه ای اتفاقات روزهای اخیر را مدیریت کرد که کارلوس کی‌روش خودش اقدام به کناره گیری از راس هرم فنی تیم ملی بگیرد تا به این ترتیب از پرداخت غرامت سنگین به این مربی پرتغالی هم شانه خالی کند.

اما تفکرات رئیس فدراسیون فوتبال بر منتقدان پوشیده نماند، عادل فردوسی پور که در صف نخست منتقدان علی کفاشیان قرار داشت، با دعوت از علی کفاشیان به برنامه 90 تا حدود زیادی دست کفاشیان را برای هواداران تیم ملی رو کرد اما رئیس در مسیر مورد علاقه وزارتخانه گام برداشت تا همه چیز برای خداحافظی با کارلوس کی روش فراهم شود. نشست هیات رئیسه  که به اتمام رسید اطلاعیه رسمی روابط عمومی فدراسیون فوتبال نشان داد معادلات برکناری بی هزینه و بی سر و صدای کی روش رقم خورده و آقای پرتغالی باید با فوتبال ایران خداحافظی کند.

گفته می شود علی کفاشیان یقین دارد که کارلوس کی روش به هیچ وجه با شرایط کنونی حاضر به ادامه فعالیت نیست به همین دلیل برای آنکه از زیر بار مالی ماجرا به سلامت خارج شود، حاضر نیست هیچ تضمینی به وی بدهد که درگیری با دکتر اسدی با کی روش در آینده تکرار نشود. از این رو بسیار بعید است که آقای پرتغالی چراغ سبز نشان دهد تا دوباره شاهد حضور وی روی نیمکت تیم ملی باشیم.

حمایت عجیب رسانه های نزدیک به وزارت ورزش و جوانان از تفکرات علی کفاشیان هم در این ماجرا مزید بر علت شده، به گونه ای که حالا حامیان کی روش معتقدند دیگر عمر این مربی در فوتبال ایران به سر آمده چون تنها حامی کی روش در فدراسیون فوتبال هم علاقه ای به تداوم حضور وی ندارد. برای اثبات این فرضیه باید نگاهی به سرمقاله های زنجیره ای روزنامه ورزشی دولت در روزهای اخیر داشته باشیم که در این مطالب به چه شکلی دیدگاه کفاشیان و وزیر ورزش مورد تائید قرار گرفته و جایگاه کی روش به شدت زیر سوال رفته تا این تفکر به مخاطبان تزریق شود که کی روش خودش نمی خواهد با شرایط فوتبال ایران کنار بیاید.

با این وجود آخرین نقش آفرینی کفاشیان در این سناریو تعیین زمان 72 ساعته برای سرمربی تیم ملی بود، کفاشیان که می دانست مشکلات استراتژیک کی روش با وعده حل و فصل نمی شود، از طریق مترجم رسمی سرمربی تیم ملی برای کارلوس پیغام فرستاد که ظرف مدت 72 ساعت فرصت دارد که به فدراسیون اعلام کند حاضر است بماند یا این که قطع همکاری را انتخاب می کند! تهدیدی که پاسخش قبل از طرح برای اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون کاملا مشخص بود اما برای فرار از پرداخت رقم سنگین غرامت امری لازم و ضروری بود!  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.