قدس آنلاین : اصفهان- مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: این اداره کل تا پايان سال 93 بالغ بر ۱۰۲۲ ميليارد ريال درآمد كسب و به خزانه واريز کرد كه اين ميزان درآمد نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزايش يافته است.

کمرگ اصفهان ۱۰۲۲ ميليارد ريال درآمد به خزانه واريز کرد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، اسدالله احمدی ونهری با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۶۹۳ قلم كالاي صادراتي به ۸۴ كشور جهان از استان صادر شده است، افزود: كشورهاي عراق، امارات، افغانستان، پاكستان و تركيه مجموعاً به ميزان ۹۰ درصد بيشترين حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان یادآور شد: عمده ترين گروه كالاهاي صادراتي در اين مدت كالاهاي چدن آهن فولاد، فرش، مواد پتروشيمي، محصولات آهني و فولادي و محصولات سراميكي هستند كه مجموعاً با اختصاص ۷۶ درصد از وزن و ارزش بيشترين سهم را طي اين مدت داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته تشريفات واردات به ارزش بيش از ۲۵۸ ميليون دلار به وزن بيش از ۶۱ هزار تن كالا در گمرك اصفهان انجام شده كه اين ميزان نسبت به سال قبل كاهش يافته است.
وی با اشاره به اینکه عمده ترين كالاهاي وارداتي در اين مدت ماشين آلات مكانيكي، ماشين آلات برقي، مواد پلاستيكي، محصولات سنگي و آهن و فولاد بود، تاکید کرد: كشورهاي امارات، ايتاليا، چين، آلمان و تركيه از حيث ارزش بيشترين سهم را در اختيار دارند.
احمدی ونهری همچنين در خصوص امور مسافري، بیان داشت: گمرك فرودگاه شهيد بهشتي اصفهان با فعاليت ۲۴ ساعته، تا پايان سال ۹۳ تشريفات امور مسافري بيش از ۴۵۷ هزار نفر مسافر ورودي و خروجي را انجام داد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزايش داشته است.
وی افزود: گمرك امانات پستي استان اصفهان نيز بيش از ۱۳ هزار بسته پستي اعم از سوغات و هديه به ارزش بيش از ۳۸ ميليارد ريال و به وزن حدود ۱۰۱ تن ارسال و دريافت کرد كه اين ميزان نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش ۱۹ درصد افزايش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: گمركات استان اصفهان تا پايان سال قبل بالغ بر ۱۰۲۲ ميليارد ريال درآمد كسب و به خزانه واريز کرد كه اين ميزان درآمد نسبت به سال 92، ۱۶ درصد افزايش يافته است.
وی در خصوص پرونده هاي قاچاق كالا، گفت: طي سال گذشته تعداد ۱۱۹۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق كشف شده توسط سازمان هاي كاشف ديگر به ارزش بيش از ۴۲۲ ميليارد ريال در واحد حقوقي قضايي گمرک اصفهان برای ارزش گذاري و انطباق كالا در حال انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.