همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی همسر گرانقدر امام خمینی (ره) دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ، اعضای خانواده امام خمینی (ره) و جمعی از مقامات کشوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

برگزاری همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی با حضور رییس جمهوری

به گزارش ایرنا، این همایش به منظور پاسداشت 60 سال همراهی، همدلی و همرازی مرحومه ثقفی در زندگی پر فراز و نشیب رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خدمات بی نظیر این بانو در آرامش بخشی و پشتیبانی بی دریغ و همه جانبه از امام (ره) در عرصه های مختلف نهضت، دوران تبعید، شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی ایران و همزمان تلاش وافر در تربیت فرزندانی شایسته، باکرامت و اندیشه ورز برای نقش آفرینی موثر و بایسته در جامعه برگزار می شود.

پشتیبانی از امام خمینی (ره) و صبوری و بردباری در مقابل مشکلات و مصائب دوران نهضت و انقلاب و غربت و دوری از فرزندان و شهادت فرزند فاضل، عالم و دوراندیش اش شهید سید مصطفی خمینی و نیز صبر توام با متانت وصف ناپذیر در رحلت جانکاه امام عظیم الشان و پس از رحلت ناباورانه یادگار امام سیداحمد خمینی (ره) نمونه های بارزی از بزرگی و عظمت آن بانوی بزرگ است.

سبک زندگانی این بانوی فرهیخته، مسئولیت شناس و درد آشنا و بازتعریف زندگانی، سلوک انسانی و رفتار ایمانی و اخلاقی ایشان می تواند سرمشق و الگویی مناسبی برای زنان ایران اسلامی باشد.

در این همایش که در ایام سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود؛ سید حسن خمینی و سید یاسر خمینی نوادگان امام خمینی (ره) ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات حضور دارند.

همچنین علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و آیت الله موسوی بجنوری در این مراسم شرکت دارند.

این همایش یک روزه به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، بیت امام راحل، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

خدیجه ثقفی همسر امام راحل در سال 1292 دیده به جهان گشود.

حجت الاسلام والمسلین سیدمصطفی خمینی و حجت الاسلام والمسلین سید احمد خمینی فرزندان این مرحومه هستند و از وی سه دختر به یادگار مانده است.

این بانوی گرانقدر اول فروردین 1388 دیده از جهان فرو بست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.