مهر سال گذشته شماری از خریداران خودرو با مراجعه به دستگاه قضایی اعلام کردند درنمایندگی شرکت فروش خودرو ثبت نام کرده اند و مبالغ میلیونی نیز به عنوان پیش فروش پرداخته اند، اما با فرارسیدن زمان تحویل خودرو متوجه شده اند طعمه کلاهبرداری قرار گرفته اند.

آخرین جزییات رسیدگی به کلاهبرداری نمایندگی شرکت فروش خودرو «د- خ»

اموال مدیر یکی از نمایندگی های شرکت «د- خ» در مشهد که به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود، توقیف شده است و تلاش برای احقاق حقوق 600شاکی این پرونده در کمترین زمان ممکن ادامه دارد.

دادستان مشهد با تشریح جزییاتی از این پرونده کلاهبرداری گفت: مهر سال گذشته شماری از خریداران خودرو با مراجعه به دستگاه قضایی اعلام کردند درنمایندگی شرکت فروش خودرو ثبت نام کرده اند و مبالغ میلیونی نیز به عنوان پیش فروش پرداخته اند، اما با فرا رسیدن زمان تحویل خودرو متوجه شده اند طعمه کلاهبرداری قرار گرفته اند و مدیران نمایندگی ها از تحویل خودرو یا پرداخت مبالغ واریزی سرباز می زنند.

قاضی “غلامعلی صادقی” افزود: با توجه به اهمیت موضوع و افزایش شاکیان، این پرونده در دادسرای مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و قاضی پرونده با احتمال کلاهبرداری های میلیاردی گسترده دستور پلمب چهار نمایندگی این شرکت را در مشهد صادر کرد، اما متهم اصلی پرونده که متوجه ماجرا شده بود از کشور گریخت.

مقام ارشد قضایی مشهد تصریح کرد: درحالی که شمار شاکیان این پرونده به حدود 600نفر رسیده بود تلاشهای زیادی برای دستگیری او انجام شد تا اینکه با همکاری وکلای متهم تا اواخر سال گذشته و با انجام یکسری اقدامهای ویژه، وی به ایران بازگشت و خود را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تجمیع پرونده های متهم، رسیدگی سریع به این پرونده با توجه به اهمیت موضوع توسط قاضی توکلیان (معاون دادستان) در دستور کار قرار گرفت و اموال منقول و غیرمنقول با همکاری متهم شناسایی و دستور توقیف آنها صادر شد.

قاضی صادقی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد اموال توقیفی پاسخگوی مبالغ کلاهبرداری شده از شاکیان است که این اموال برای احقاق حقوق آنان در اختیار دادسرا قرار گرفته است.

وی به شاکیان اطمینان داد به هیچ وجه نگران وجوه پرداخت شده خود نباشند، زیرا دستگاه قضایی در این باره تلاش خود را انجام می دهد .

دادستان مشهد با اشاره به اینکه تحقیقات مقدماتی نشان می دهد متهم مبالغی را به عنوان پیش فروش خودرو از مردم دریافت و این وجوه را به حساب شخصی خود واریز کرده است، گفت: در این میان نیز برخی ادعاها حاکی از آن است که مبالغ میلیاردی از وجوه دریافتی از سوی متهم در اختیار رباخواران قرار گرفته است که تحقیقات مقدماتی در این باره ادامه دارد، اما چنانچه این گونه ادعاها درست باشد توصیه می کنیم این افراد (رباخواران) پیش از هرگونه اقدام قضایی خود را به دستگاه قضایی معرفی و وجوه دریافتی را بازگردانند.

قاضی “غلامعلی صادقی” در عین حال از افرادی که تاکنون و به هر دلیلی موفق به اعلام شکایت نشده و یا مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست برای پیگیری موضوع به دفتر سرپرست مجتمع قضایی شهید کامیاب مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.